خبرگزاری کار ایران

جزئیات جلسه امرز کمیسیون صنایع با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۳۷۹

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر اینکه صادرات مس می تواند جایگزین نفت شود می گوید براساس گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران استراتژی و نقشه راه مس کشور تا ۱۴۱۰ تدوین شده است.

به گزارش ایلنا، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۹ تیرماه) کمیسیون متبوعش به حضور سعید محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مس یکی از مواد معدنی اصلی کشور است که اهمیت ویژه ای در اقتصاد دنیا و ایران دارد، افزود: در حال حاضر تولید و واردات مس در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران توضیحاتی از ظرفیت مس کشور و تاثیر آن در اقتصاد ایران و جهان ارائه کرد، ادامه داد: از آنجایی که مصرف مس در تولید خودروهای الکترونیکی بسیار است، توجه به تامین این محصول می تواند تاثیر شگرفی در اقتصاد داشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گزارشی از تاثیر کرونا بر میزان تولید مس، ذخایر، استخراج های جدید ارائه شد، اضافه کرد: به گفته وی استراتژی و نقشه راه مس کشور تا ۱۴۱۰ تدوین شده است و می‌توان صادرات این محصول را جایگزین نفت کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح محورهای بررسی شده با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در کمیسیون متبوعش، تصریح کرد: گزارشی از فعالیت ۳۰ ساله قرارگاه، تلاش های انجام گرفته برای ایرانی سازی، ملزومات پروژه‌های های- تک و اقدامات انجام گرفته در حوزه های راه‌سازی، خط ریل، تونل‌ها، مهار آب، محرومیت زدایی و... ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز