خبرگزاری کار ایران

انصاری خبر داد؛

بررسی مشکلات خودروسازان ایرانی در عراق و سوریه در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی وزارت امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۵۵

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه یکی از محور های سفرنخست وزیر عراق به ایران را بررسی مشکلات خودروسازان ایرانی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، «غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: یکی از محور‌های مورد بررسی سفر وزیر امورخارجه به عراق و سفر آینده نزدیک نخست وزیر عراق به ایران بود، همچنین مسائل اقتصادی فی مابین و حساسیت‌هایی که وزارتخانه‌های مختلف درباره همکاری‌های اقتصادی با عراق دارند، مورد بررسی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه بحث مشکلات ایران خودرو و سایپا در کشور‌هایی که نمایندگی دارند، با محوریت بحث عراق و سوریه در دستورکار جلسه امروز بود؛ امیدوار یم بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل و فصل کنی، اظهار داشت: وزارت امور خارجه آمادگی دارد تا حقوق ایران‌خودرو و سایپا را در همه کشور‌هایی که نمایندگی دارند، استیفا کند. این استیفا حقوق به طور ویژه در چارچوب و با موافقت نامه‌هایی که بین ایران و آن کشور‌ها وجود دارد، خواهد بود.


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مشکلات دو خودروساز ایرانی در خارج از مرزها، اظهار داشت: بعضی از مشکلات مطرح شده به روابط بین دو کشور مربوط می‌شود؛ مثلا مشکلاتی که در مرز‌ها وجود دارد، بعضی از مرز‌های برای روز‌های محدودی باز هستند و درخواست خودروسازان بود که مرز‌ها مدت زمان طولانی‌تری در هفته باز باشند، تا بتوانند با سرعت بیشتری کالا‌های خودشان را به کارخانه‌هایشان برسانند.


وی افزود:  افزود: یکی از این دو کشور مورد اشاره، محدودیت‌هایی برای رساندن قطعات و تولید خودرو در آن کشور ایجاد کرده است که باید از راه دیپلماسی مسائل را دنبال کنیم و ببینیم مشکل کجاست؛ این کشور اعلام کرده است، تولید خودرو در اولویت شان نیست و ما باید ببینیم علی رغم موافقت نامه‌های موجود چه مشکلی در این زمینه وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز