خبرگزاری کار ایران

«انصاری» در تشریح سند ایران و چین:

واگذاری جزایر یا امتیازات اصلا در سند مورد بحث نیست/ به دنبال همکاری برد-برد با چین هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۰۴

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برخی از مواردی که در رسانه‌ها راجع به سند همکاری ایران و چین مطرح می‌شود بی اساس است، گفت: واگذاری جزایر یا امتیازات اصلا در این سند مورد بحث نیست و ما به دنبال یک همکاری برد-برد با چین هستیم.

به گزارش ایلنا، «غلامرضا انصاری»  درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین گفت: این چیزهایی که در رسانه‌ها و مطبوعات مطرح می‌شود، ممکن است بخشی از آن در داخل سند باشد و برخی هم ممکن است که اساس و ریشه نداشته باشد. واگذاری جزایر یا امتیازات اصلا در این سند مورد بحث نیست.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی نیست که کسی بخواهد از این باب، وارد گفت ‌وگو با آن شود که بخواهد تا ما چیزی را واگذار کنیم، چنین چیزی در روحیه، طبیعت و ذات جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

انصاری یادآور شد: ما به دنبال یک همکاری برد-برد با چین بوده و هستیم و این چیزی است که ما با اکثر کشورهایی که با آن‌ها روابط دوستانه و نزدیک داریم، خواهان آن هستیم. سعی می‌کنیم تا به سمت تفاهمات راهبردی با کشورهای دوست برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز