خبرگزاری کار ایران

کاظمی در نطق میان دستور :

تفرقه و انشقاق در صف ملت و مسئولان راه به جایی نمی‌برد/ دخالت هیئت رئیسه در انتخابات کمیسیون‌ها موجب نگرانی نمایندگان شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۰۷۳

یک نماینده مجلس تاکید کرد: تحول در زندگی مردم با ریل‌گذاری و تصویب قوانین کارگشا باید از اولویت‌های اصلی مجلس باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمیدرضا کاظمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز( یک‌شنبه ۲۹ تیر) مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم بتوانم با همراهی سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت اهداف مشخص شاهدان زنده تاریخ گام های موثری برای خدمت به مردم شریف ایران برداریم، از خانه ملت در شرایط بحرانی که بلای عالم‌گیر کرونا به وجود آورده شایسته می‌دانم که از مردم انقلابی، زحمتکش و وفادار پلدختر و معمولان تقدیر و تشکر کنم آنان که با شور و شوق وصف ناپذیر در دوم اسفندماه سال گذشته آرای خود را برای سربلندی نظام اسلامی به صندوق‌های رای انداخته و یک بار یک بار دیگر به این جانب اعتماد کردند تشکر نمایم.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون علیرغم توطئه‌های استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران بایستی برای برقراری عدالت و ایفای تعهدات و وفای به عهد دست به اقدامات بزرگی بزنیم.

وی افزود: تحول در زندگی مردم، کمک به ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با رانت خواری، عدالت گستری، قانون محوری، مبارزه بی امان با فقر و فساد و تبعیض، برنامه ریزی جهت عمران و آبادانی کشور، پرهیز از شعار، عمل صالح، ریل‌گذاری و تصویب قوانین کارگشا بایستی از اولویت‌های اصلی مجلس باشد.

کاظمی اضافه کرد: مردم تاب و توان خود را در مقابل فسادها، ناکارآمدی‌ها، نابرابری‌ها و نابرخورداری‌ها از دست داده‌اند و در این شرایط سخت موکلین من همانند تمامی مردم ایران اعتماد و ایمان راستین خود به نظام اسلامی را یک بار دیگر به نمایش گذاشته‌اند چنین انسان‌های شریفی شایسته تکریم و تعظیم هستند اما تاکنون آنچه که می باید تحقق نیافته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جاده‌ها و راه‌های نامناسب، بی‌انگیزه شدن مردم نسبت به شغل کشاورزی و دامپروری موجب مهاجرت جوانان از دیار خود به علت درآمد اندک برای یافتن کار شده است، علیرغم زحمات تمامی مسئولین نظام، تاکنون بخشی از زخم‌های سیل فروردین ۹۸ التیام نیافته و مردم حق دارند از توسعه متوازن و رفاه برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه در مقایسه استان لرستان با سایر استان ها و شهرستان پلدختر با سایر شهرستان های مشابه متوجه می‌شویم استان و شهر ما جزء محرومترین استان ها و شهرستان ها هستند، گفت: ما برگزیدگان ملت بدون فوت وقت باید چاره و درمان اساسی برای دردهای مزمن جامعه پیدا کنیم، بایستی تمامی قوا و مسئولین همت کنند تا این امانت را به دست صاحب اصلی خود برسانیم، تفرقه و انشقاق در صف ملت و مسئولین راه به جایی نمی‌برد بلکه باعث تاخیر در روند خدمت رسانی به مردم می‌شود.

کاظمی، ادامه داد: به تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که با اعمال نفوذ در ترکیب کمیسیون ها و دخالت در انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون‌ها که موجب نگرانی جمع زیادی از همکاران شده تذکر می‌دهم و خواستار رسیدگی عاجل کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برابر ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی و استیضاح هستم.

وی در تذکر به رئیس جمهور، گفت: متاسفانه در ماه‌های گذشته شاهد نابسامانی در بازار کالاهای اساسی و مصرفی، ارز، سکه، مسکن و خودرو بوده‌ایم درخواست ورود جدی به موضوع و ساماندهی کالاهای مصرفی، بازار سکه، ارز و مسکن و حل عاجلانه آن را دارم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در سیل فروردین ۹۸ حدود یک هزار دستگاه خودرو مردم دچار خسارت شد اما متاسفانه تاکنون اقدامی جهت جبران خسارت مردم صورت نگرفته است درخواست جبران خسارت آنها را دارم.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو، تصریح کرد: علیرغم خسارت سیلاب‌های سال ۹۸ تا کنون اقدامی جهت سدهای چول هول و بن‌لار صورت نگرفته درخواست بازسازی پمپاژهای آب چم‌مهر، جایدر و واشیان که بر اثر سیل از بین رفته‌اند را دارم، همچنین درخواست تکمیل دیوار های حفاظتی پلدختر و معمولان و روستاهای حاشیه رودخانه کشکان را دارم و نیز با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی و جاری شدن سیلاب های بعدی روند کار دیواره ساحلی شهر معمولان بسیار کند است خواستار تسریع در روند ساخت آن هستم و لایروبی  رودخانه کشکان را ضروری می‌دانم.

وی، عنوان کرد: لرستان چهارمین استان آبی کشور است اما در سیاست های توزیع آب وزارت نیرو مغفول مانده، کشاورزان پلدختر و بخش معمولان با بیش از ۸۷۰ موتور تلمبه از رودخانه کشکان آب برداشت می‌کنند اما وزارت نیرو هیچگونه اقدامی جهت صدور پروانه برای کشاورزان منطقه انجام نداده، صدور مجوز برداشت آب و همچنین هرگونه ساخت سد و سازه در بالادست شهرستان پلدختر و بخش معمولان و چگینی را منوط به تخصیص حقابه پایین‌دست و تضمین آن می دانم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیل فروردین ۹۸ زمین های کشاورزی باغات مزارع پمپاژ های آب را از بین برده اما تاکنون اقدام عاجلی به عمل نیامده است خواستار حل مشکل کشاورزان خسارت دیده از سیل و بازسازی پمپاژهای آب کشاورزی رنگین‌بان، میلیون، جلگه زیر‌دار، افرینه، آمیران و کوشکی که در سیل فروردین ۹۸ تخریب شدند را دارم.

این نماینده در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، گفت: ضمن تشکر از تلاش های مجدانه وزیر درخواست تسریع در اجرایی کردن ۴ فاز راه پلدختر به خرم‌آباد را دارم و همچنین خواستار تسریع در بازسازی راه‌های روستایی و حدود ۴۰ پل که بر اثر سیل تخریب شده‌اند و اجرایی کردن یک قطعه از راه آهن خرم آباد به پلدختر و اندیمشک هستم.

وی در تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: متاسفانه با وجود گذشته بیش از سه سال از کلنگ‌زنی کارخانه آهک هیدراته پلدختر و بارها مراجعه حضوری به وزارت صنعت ،معدن و تجارت، شرکت ایمیدرو و جلسات متعدد بی نتیجه، این پروژه تعطیل و باعث نگرانی جدی مردم شده، خواستار فعال کردن و اجرایی شدن این پروژه در منطقه محروم هستم.

کاظمی در پایان ضمن تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع، افزود: متاسفانه علی رغم پیگیری های حضوری متعدد و دستور کتبی وزیر جهت سرمایه گذاری هلدینگ‌های شستا در منطقه محروم و سیل زده پلدختر معمولان تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و همچنین علیرغم دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی جهت حضور در شهرستان‌های سیل زده و محروم این سفر نیز انجام نشده است، درخواست حضور وزیر، اجرای دستورات کتبی وی و ورود شستا جهت سرمایه گذاری در منطقه محروم را دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز