خبرگزاری کار ایران

جروزالم پست:

توافق ایران و چین تهدیدی برای اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۹۹۲

جروزالم پست در گزارشی به توافق ایران و چین پرداخت.

به گزارش ایلنا، رسانه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارشی نوشت: هنگامی که تهدیدهای ایران مطرح شد، نتانیاهو در سال ۲۰۱۵ در مجلس نمایندگان و سنای کنگره سخنرانی کرد، چون احساس می‌کرد که این برای آمریکا ضروری است که وارد توافقی نشود که تنها باعث تعویق و نه مانع پیشرفت ایران به سمت سلاح هسته‌ای می‌شود. اکنون نتانیاهو به دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی است. اما  قدرت‌های بزرگ این موضوع را روشن ساخته‌اند که با تمدید تحریم‌ها علیه ایران، مخالف هستند و می‌خواهند از مزایای تجاری و دیپلماتیک پس از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی بهره ببرند، بنابراین تلاش‌های انجام شده از  سوی اسرائیل در این خصوص بی‌نتیجه به نظر رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: از سوی دیگر بر اساس گزارش پنتاگون، چین و روسیه به دنبال آن هستند که پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل در ماه اکتبر، به ایران پهپاد تهاجمی، جت‌های جنگی، تانک‌ و دیگر تجهیزات نظامی بفروشند. چین حتی بیشتر از این را می‌خواهد؛ بر اساس گزارش‌ها، دو کشور در حال کار امضای توافق ۲۵ ساله چند میلیارد دلاری هستند. این توافق به روابط نظامی نزدیک‌ میان ایران و چین منجر می‌شود.

جروزالم‌پست تاکید کرد: البته توافق میان ایران و چین هنوز اجرایی نشده است اما  هرگونه امکانات جدیدی که به نیروهای نظامی ایران برسد، می‌تواند علیه اسرائیل استفاده شود و رسیدن پول چین به بانک‌های ایران، باعث خواهد شد تا ایران بیشتر برای گروه‌های متحد خود هزینه کند.

این رسانه صهیونیستی در ادامه مدعی شد: چین تهدید ایران برای اسرائیل را جدی نمی‌گیرد و آن را به عنوان اظهارات تهران برای دستیابی به نفوذ بیشتر در عرصه جهانی می‌‌داند اما اسرائیل این تهدید را بسیار جدی گرفته است چراکه ایران در حال تامین مالی فلسطینیان و حزب‌الله لبنان است و برای ایجاد پایگاه‌هایی در نزدیکی مرزهای شمالی تلاش می‌کند.

جروزالم پست نوشت: اسرائیل باید هر کاری انجام دهد تا این موضوع را برای چین واضح سازد. روابط اقتصادی قدرتمند با چین معمولا برای اسرائیل خوب بوده اما گاهی اوقات تنش‌هایی با آمریکا در برخی زمینه‌ها وجود داشته است اما تا زمانی که چین با ایران تجارت وسیع دارد،‌ اسرائیل باید درباره روابط تجاری خود با چین تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز