خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا نفوذ و اعتبار خود را از دست داده است/ ایالات متحده هر روز برای خود دشمن می‌سازد/ واکنش ایران و چین یک رفتار بین‌المللی عادی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۶۶۲

استاد دانشگاه شیکاگو اظهار کرد: آمریکا در سال های اخیر دوستان خود و اعتبار خود را از دست داده است و هر روز برای خود می‌سازد.

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است و در دانشگاه شیکاگو آمریکا تدریس می‌کند. وی که در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها بیان کرد.

آمریکا نفوذ و اعتبار خود را از دست داده است

ایالات متحده هر روز در حال ساخت دشمن برای خود است

رونالد سانی با اشاره تنش‌ها مورد در سیاست خارجه آمریکا گفت: سیاست آمریکا در حال حاضر، سیاست خارجی و داخلی، همه چیز به انتخاب مجدد یا خلاص شدن از شر ترامپ وابسته است. الان شرایط بسیار پیچیده است؛ مردم از ویروس کرونا رنج می‌برند و معترضان در خیابان‌ها هستند و رئیس‌جمهور در حال تخریب  در  مطبوعات است.

وی افزود: این واقعیت که تعدادی از کشورهای مهم و قدرتمند - ایران، چین ، روسیه و اتحادیه اروپا - راه خود را طی می‌کنند، یا در مقابل قدرت آمریکا مقاومت می‌کنند، جای تعجب ندارد. ایالات متحده در سه سال گذشته نفوذ و اعتبار خود را از دست داده است و به متفقین و کسانی که با آن‌ها مذاکره کرده بود، پشت کرده است. ایالات متحده هر روز در حال ساخت دشمن برای خود است.

واکنش ایران و چین به سیاست‌های آمریکا، یک رفتار بین‌المللی عادی است
 
باید تا نوامبر صبر کنیم تا ببینیم امکان تغییر وجود دارد یا خیر
 
استاد دانشگاه شیکاگو در ادامه در مورد توافق ایران و چین گفت: واکنش ایران ، چین و روسیه به سیاست‌های آمریکا یک رفتار بین‌المللی عادی است. در مقابل یک سیاست درست و روشن از طرف آمریکایی‌ها هم باعث کاهش تنش‌های جهانی می‌شود. اولین قدم، شناختن منافع سایر ملل در مناطق و یافتن منفعت‌های مشترک  است. فکر می‌کنم باید تا نوامبر صبر کنیم تا ببینیم امکان تغییر وجود دارد یا خیر.

خروج ترامپ از برجام، منبع بن‌بست فعلی است

جهان بیش از گذشته در معرض خطر است

فقط با شکست ترامپ شرایط بهتر می‌شود

وی هم‌چنین در مورد برحام گفت: کاری که ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای با ایران انجام داد، منشأ بن بست فعلی است. جهان بیش از گذشته در معرض خطر است و ایرانی‌ها در این شرایط رنج می‌برند. احساس من این است که تغییر و پیشرفت بهتر فقط با شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صورت خواهد گرفت. این دولت توسط افرادی اداره می‌شود که از ایران متنفر هستند و مواضع طرفداری از اسرائیل را پذیرفته‌اند.

باید یک دولت دموکرات در مورد برجام با ایران مذاکره کند

مردم سراسر جهان زندگی بسیار دشواری دارند.

این استاد دانشگاه در مورد آینده روابط ایران و آمریکا گفت: امید این است که  یک دولت دموکراتیک، با بازگشت به برجام دوباره با ایران مذاکره کند و روابط بین دو کشور بهبود یابد. این روزها دشوار است، نه تنها ایرانی‌ها بلکه مردم سراسر جهان زندگی بسیار دشواری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز