خبرگزاری کار ایران

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

دستگاه قضایی با نگاهی متفاوت به مجازات متهمان ناآرامی‌های آبان ۹۸ بنگرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۴۰۴

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها طی بیانیه‌ای نسبت به حکم اعدام برای سه جوان دستگیر شده در حوادث آبان ماه ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدید در حکم صادره شد.

به گزارش ایلنا، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره‌ی حکم اعدام سه متهم ناآرامی‌های آبان‌ماه ۹۸ بیانیه‌ای صادر کرده‌ است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدای رحمن و رحیم

انتشار خبر حکم اعدام سه جوان متهم حوادث آبان ماه سال گذشته بازتاب بسیار گسترده‌ای در سطح رسانه‌های اجتماعی پیدا کرد و موجی از نگرانی را در بین فعالان مدنی و دلسوزان این مرز و بوم بر انگیخت.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بر این باور است که بخشی از این حساسیت‌ها و نگرانی‌ها ناشی از ابهام در روندهای قضائی طی شده و نحوه رسیدگی به چنین اتهاماتی نزد افکار عمومی است که دستگاه قضائی می‌تواند با شفاف سازی در روند رسیدگی و به کارگیری موازین و قوانین دادرسی منصفانه، افکار عمومی را از حیث عادلانه بودن این حکم، قانع نماید.

از سوی دیگر نباید از این نکته غافل بود که سه جوان محکوم در واقع خود به نوعی قربانی تصمیمات ناپخته یا ضعف تدبیر متولیان امر یا کاستی در اجرای آن تصمیماتند و چه بسا با تدابیر سنجیده و مناسب بویژه دادن حق اعتراض مسالمت‌آمیز و قانونی جلوی بسیاری از خشونت‌ها و آسیب‌های وارد شده گرفته می‌شد. از این رو غمگینانه باید پذیرفت مسئولیت بخش عمده‌ای از آسیب‌های وارده به جامعه و قربانیان ناآرامی‌های رخ داده متوجه مسئولان است و بر این اساس باید هر مسئولی به فراخور مسوولیتش که دارد، پاسخگو باشد.

با این اوصاف از دستگاه قضائی انتظار دارد با نگاهی متفاوت به مجازات متهمان این قبیل ناآرامی‌ها که اغلب خود از قربانیان هستند بنگرد و به طور خاص با اعاده دادرسی نسبت به احکام صادره علیه سه جوان متهم محکوم به اعدام در احکام صادره تجدیدنظر  شود و با رافت مبتنی بر آموزه‌های دینی و اخلاقی، به آنها  فرصت زندگی  داده شود. البته چنانکه اشاره شد در این میان باید بخشی از جرم را متوجه ضعف حکمرانی و قاصران و مقصران در این حوزه دانست. مردم نیز بحق انتظار دارند شاهد رسیدگی عادلانه به تخلفات مسئولان در چنین رخدادهای خسارت باری با حضور هیات منصفه ای وجیه المله و مردمی باشند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها

۱۳۹۹/۴/۲۶

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز