خبرگزاری کار ایران

در دیدار عاقچی و سرپرست وزارت دارایی افغانستان مطرح شد؛

تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات اقتصادی میان تهران و کابل

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۹۲۳

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با وزیر دارایی افغانستان بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن مصوبات اقتصادی کابل- تهران تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی امروز پنجشنبه با عبدالهادی ارغندیوال سرپرست وزارت دارایی افغانستان در این دیدار بر تسهیلات در همکاری های اقتصادی بین دو کشور، برنامه ریزی های مشترک و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

عراقچی که بعد از ظهر دیروز چهارشنبه وارد کابل شد، شب گذشته با محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان دیدار و در باره مصوبات سفر اخیر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به ایران، نهایی سازی سند همکاری های جامع راهبردی میان دو کشور و مسایل مورد علاقه طرفین و راه‌های گسترش روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران قرار است امروز با شماری دیگر از مقامات افغان نیز دیدار و عصر امروز در انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در یک نشست شرکت کند.

در این ملاقات شب گذشته عراقچی و حنیف اتمر، طرفین مسائل روابط دوجانبه، روند صلح در افغانستان و مسائل و مشکلات منطقه ای و بین المللی، از جمله مشکلات ایجاد شده در اثر بیماری کرونا و همچنین همکاری‌های اقتصادی دو و چند جانبه از جمله همکاری‌ها در مورد چابهار و مسیرهای ترانزیتی آسیای میانه را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین طرفین در مورد نقشه راه و تعیین جدول زمانی برای نهایی سازی سند جامع همکاریها نیز توافق کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار بار دیگر با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان، ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت همه گروه‌های سیاسی آن کشور هر چه زودتر آغاز شود.

عراقچی حفظ دستاوردهای مردم افغانستان بعد از چهاردهه جنگ، بویژه قانون اساسی و ساختارهای مردم سالارانه ایجاد شده در آن کشور را در جریان گفتگوهای صلح واجد اهمیت دانسته و با  توجه به نگرانیها و منافع مشترک با افغانستان و نقش تسهیل کنندگی کشورهای همسایه در این رابطه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت افغانستان جهت پیشبرد روند صلح را مورد تاکید قرار داد.

عراقچی در جریان این سفر با سایر مقامات ارشد جمهوری اسلامی افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز