خبرگزاری کار ایران

روحانی:

وضعیت کرونا در استان‌های جنوبی آرام شده است/ در روزهای سخت می‌توانیم خودکفا شویم

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۸۵۲

رئیس‌جمهور از روند نزولی بیماری کرونا در استان‌های جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان یکی از استان‌های استراتژیک ماست و گزارشی که روز گذشته از وزیر بهداشت  گرفتم، ایشان  گفتند شرایط بیماری کرونا در استان‌های جنوبی آرام شده است.

وی ادامه داد: روز بسیار خوبی برای مردم بسیار عزیز این استان استراتژیک است، مردم این استان از تنگه هرمز حفاظت می‌کنند.

رئیس دولت دوازهم با اشاره به نقش استراتژیک استان هرمزگان بیان کرد: این استان و بندرش نقش بسیار مهم و اساسی دارند‌ و از همه مهم‌تر بسیار خوب و وفادار قشر شیعه و سنی دارد که در کنار هم هستند.

وی خاطرنشان کرد: جاسک به زودی تبدیل می‌شود به یک بندر برای صادرات نفت ما که این‌ امر به اهمیت استان خواهد افزود.

روحانی تاکید کرد: هنگامی که نعمت ضایع می‌شود انسان بعدها به آن توجه می‌کند، در بخش‌های مختلف رساندن آب به روستاها کار بزرگی است که صورت گرفته  است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب ۷۴ درصد از مردم از  آب بهداشتی برخوردار بودند و امروز به ۹۹/۹ رسیده است.

روحانی یادآور شد: آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ۲۷ تصفیه‌خانه داشتیم که تا پایان سال ۹۹ ما ۱۶۷ تصفیه‌خانه خواهیم داشت و تا پایان امسال ۱۲ تصفیه‌خانه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در مسئله افتتاح با موردی رو به رو هستیم چگونه باید تصفیه را انجام دهیم؛ باید ما از آب دریا هم استفاده کنیم، البته شاید به زودی امکان این کار نباشد اما باید این کار را برای صنعت و آشامیدن انجام دهیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز ۲۶ هزار میلیارد متر مکعب آب بدون نمک‌زدایی به استان‌های ساحلی ما داده می‌شود و همچین بیش از ۴ میلیارد متر معکب آب شیرین در اختیار شان قرار خواهیم داد. استان‌هایی به آب نیاز دارند که باید نمک‌زدایی کنیم، برای استان‌های غیر ساحلی هم ۳/۷ میلیارد متر مکعب در نظر گرفتیم.

روحانی تاکید کرد: نمک زدایی آب دریاها باید در چارچوب محیط زیست صورت گیرد. امروز ۶۱ آب شیرین‌کن در کشور داریم که ۳۶ عدد آن به استان هرمزگان اختصاص دارد. در مجموع ۸۵ آب شیرین کن وجود دارد و ساخته خواهد شد که ۵۴ عدد آن در دولت تدبیر و امید ساخته شد. اگر می‌خواهیم کشور را متحول کنیم باید آب و برق را تامین کنیم و در این زمینه باید تلاش وافری را انجام دهیم.

رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: نیازمند این هستیم که مردم با فرهنگ بلندشان ما را یاری کنند، این که مدام می‌‌گویم مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اگر آب و برق نباشد مشکلات پیچیده خواهد شد.

وی یادآور شد: ما در شرایط تحریم هستیم، اما همه این افتتاح‌ها بخش اعظم‌شان به دست ایرانیان ساخته می‌شود. ما امروز در بخش برق ۹۰ درصد خودکفایی داریم. امروز مهم است در این شرایط سخت سرمایه‌گذاری انجام دهیم و مهم‌تر آن است که خودکفا شویم. بیماری وجود دارد و ما در تولید ماسک، ونتیلاتور و سایر اقلام بهداشتی خودکفا شدیم و این نشان می‌دهد در روزهای سخت می‌توانیم خودمان خودکفا شویم.

رئیس‌جمهور گفت: برایم بسیار خوشایند بود که در بشاگرد این پروژه‌ها را افتتاح کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز