خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید کشور و مردم را از نیروهای باتجربه و کارآمد محروم کنیم/ تاکنون وارد مصادیق انتخابات ریاست‌جمهوری نشدیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۷۹

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: اینکه ما کشور و مردم را از استفاده از تجربیات یکدیگر محروم می‌کنیم، اتفاق خوبی نیست و باید در این خصوص هم تجدید نظر شود و بررسی کنیم که آیا با این رفتارها توانستیم آنچه که می‌خواستیم و قبل از انقلاب به مردم گفتیم را اجرایی کنیم.

حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا پیرامون کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات آینده ریاست جمهوری مطرح می‌شود، گفت: به نظر من قبل از اینکه بحث مصداق و نامزد مطرح شود، در ابتدا باید به اتفاقی که در انتخابات گذشته یعنی در اسفند ماه رخ داد توجه کنیم، مردم در این انتخابات به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعالی در انتخابات نداشتند یا به عبارت دیگر از انتخابات مجلس استقبال نکردند.

وی ادامه داد: این اتفاق نشان می‌دهد که مردم حرف‌ها و گلایه‌هایی دارند، به نظر من باید به صورت کارشناسی و منصفانه، میزگردهایی برگزار شده و صدای مردم شنیده شود. با توجه به اینکه ما همواره بحث انسجام و وحدت درونی را مطرح کرده‌ایم و این موضوع به درستی به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم کشور از پیروزی انقلاب تاکنون همواره مدنظر بوده و به صورت مستمر خواستار حضور مردم در صحنه بوده‌ایم، لذا اکنون نیاز است که دغدغه‌ها و مشکلات را بررسی کنیم و برطرف کردن آن‌ها را دنبال کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه با تاکید بر لزوم شفافیت و اعتمادسازی میان مردم، ابراز داشت: در شرایط کنونی به جای اینکه از شخصیت‌های مختلف نام ببریم و درگیر این باشیم که کدام فرد باشد و کدامیک نباشد، باید شفافیت با مردم و اعتمادسازی را دنبال کنیم، ضمن اینکه فرصت کافی برای بحث درمورد مصداق‌های کاندیداتوری وجود دارد و کاندیدای موردنظر در زمان مناسب خود اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر من دولت باید این فضا را فراهم کند تا با نهادهای مدنی و تشکل‌هایی که نماینده بخش‌های مختلف جامعه هستند وارد گفت‌وگو شویم، چرا که ما همواره حضور مردم را خواسته‌ایم و اصلا انقلاب کردیم تا مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، طبیعتاً این مساله از طریق منتخبان مردم و نمایندگان آن‌ها در اصناف، احزاب و تشکل‌های مختلف قابلیت اجرا دارد و آن‌ها باید درخصوص موضوعات روز کشور صحبت کنند و پیرامون برطرف شدن این مسائل و دغدغه‌هایی که برای مردم وجود دارد، چاره‌اندیشی کنند تا مجدداً شاهد ایجاد اعتماد در میان مردم باشیم.

کاشفی همچنین اظهار داشت: اگر نوع مدیریت مسئولان متناسب با خواست مردم باشد، حتما اعتماد خواهند کرد، برای مثال در موضوع شیوع ویروس کرونا مردم دیدند که رفتار و عملکرد مسئولان امر نسبت به برخوردی که مسئولان کشورهای دیگر داشتند، متفاوت و بهتر بود. به ویژه کادر سلامت ما بسیار خوب و صادقانه عمل کردند، در نتیجه مردم هم با تصمیمات و سیاست‌ها همراهی کردند.

وی درخصوص مطرح شدن کاندیداتوری افرادی همچون صفایی فراهانی که از سوابق اجرایی مناسبی برخوردارند، ابراز داشت: از سوی دیگر ما باید از تجربیات نیروهایی که داریم استفاده کنیم، افرادی هستند که توانایی و کارآمدی مورد نیاز برای رفع مشکلات و موضوعات مدیریتی را دارند، یکی از موارد مورد نیاز کشور که اکنون بسیار مطرح می‌شود، مساله کارآمدی است، خب این به سادگی به وجود نمی‌آید بلکه انسان‌های پاکدست، صاحب اندیشه و با برنامه می‌توانند با حضور در عرصه و مدیریت فعالانه در جهت رفع مشکلات اقدامات لازم را به وجود آورند. اینکه ما کشور و مردم را از استفاده از تجربیات یکدیگر محروم می‌کنیم، اتفاق خوبی نیست و باید در این خصوص هم تجدیدنظر شود و بررسی کنیم که آیا با این رفتارها توانستیم آنچه که می‌خواستیم و قبل از انقلاب به مردم گفتیم را اجرایی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان داشت: البته همه موارد باید با استفاده از ظرفیت‌های همین قانون فعلی انجام شود و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته به بررسی مشکلات کنونی پرداخته و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. افراد کارشناس، توانمند و با سابقه‌ای هستند که می‌توانند مناسب وضع کنونی کشور باشند و کار کنند، البته این در شرایطی است که مواردی که بالاتر گفته شد انجام شود و فضای همدلی، اتحادنظر و اعتمادسازی ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص آخرین وضعیت این حزب، گفت: در حال حاضر جلسات شورای مرکزی، دفتر سیاسی، کمیته‌ها و کمیسیون‌های حزب اتحاد ملت نسبتاً به صورت منظم برگزار می‌شود، چرا که این ویروس به زودی و به سادگی از بین نخواهد رفت لذا معتقدیم باید با وضعیت جدید کنار بیاییم و خود را با شرایط کنونی تطبیق دهیم و جلسات را برگزار کنیم تا کارها هم عقب نیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که حزب اتحاد تاکنون وارد مصادیق شده و گزینه‌هایی برای انتخابات در این حزب مطرح شده‌اند یا نه، اظهار داشت: من به صورت شخصی از بردن نام گزینه‌ها معذور هستم چراکه وقتی وارد فعالیت حزبی و تشکیلاتی هستیم، باید به آن مجموعه پایبند باشیم، اما در خصوص حزب باید بگویم که ما هنوز وارد دستور کاری درخصوص مصادیق کاندیداها و انتخابات نشده‌ایم و بحث ها همانطور که در بیانیه‌های اخیر حزب هم اعلام شد، پیرامون وضعیت کنونی جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز