خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۲ میلیون مترمربع از اراضی استان گیلان/ روند واگذاری شرکت غله متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۵۵۰

دادستان مرکز استان گیلان گفت: رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی تحت حفاظت ادارات کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، شرکت سهامی آب منطقه‌ای جمعاً به مساحت دو میلیون و ۶۶۴ هزار متر مربع و قلع‌وقمع و رفع آثار تغییر کاربری اراضی کشاورزی بخشی از اقدامات دادسراهای عمومی و انقلاب استان گیلان بوده است.

به گزارش ایلنا، سید مهدی فلاح‌میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان به اقدامات انجام شده  درراستای احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی تحت حفاظت ادارات کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، شرکت سهامی آب منطقه ای جمعاً به مساحت ۲/۶۶۴/۵۴۳ متر مربع و قلع‌وقمع و رفع آثار تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات جمعا به مساحت ۱۱۸/۸۴۲ متر مربع بخشی از اقدامات دادسراهای عمومی و انقلاب استان گیلان بوده است.

وی گفت: در همین راستا در سال گذشته از اجرای طرح مخاطره‌آمیز موسوم به بایوجمی در تالاب انزلی جلوگیری شده و علیه رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز اعلام جرم گردیده است.

این مقام قضایی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه فعالیت‌های شهرداری‌ها از جمله مصادیق حقوق عامه است لذا بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت ویژه شده و در مدیریت پسماندها به جهت جلوگیری از آلودگی زیست محیطی نظارت جدی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان افزود: یکی دیگر از اقداماتی که از سال گذشته به صورت جدی در دستور کار دادسراهای استان قرار گرفته است حمایت از مراکز تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است. در این زمینه توانسته‌ایم تعدادی از کارخانه‌های تعطیل شده را احیا کرده و از تعطیلی تعدادی دیگر جلوگیری کنیم. به عنوان نمونه کارخانه کاشی خزر توانست با کمک دستگاه قضایی احیا شده و به چرخه تولید بازگردد.

فلاح‌میری به مسئله خصوصی سازی‌ها هم گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه در بحث خصوصی سازی شرکت خدمات بازرگانی غله منطقه ۷ حقوق عامه رعایت نشده بود لذا دستور توقف واگذاری صورت گرفت تا به نحو درستی از حقوق مردم صیانت شود.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: تشکیل اداره تصفیه و امور ورشکستگی در استان جهت اخذ تدابیر قانونی در جهت احیا شرکت‌ها و واحدهای تولیدی ورشکسته اقدام مهم دیگر دادستانی استان در سال گذشته در جهت احیای حقوق عامه بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز