خبرگزاری کار ایران

محرم زاده در نطق میان دستور مطرح کرد؛

فرزندان منطقه اهر و هریس به جهت بیکاری و بی پولی خودکشی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۵۰۷

نماینده اهر و هریس در مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولین اجرایی از به کار گیری مدیران ناکارآمد ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد محرم زاده در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه، ۲۵ تیرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: گرانی و تورم وحشتناک و سقوط ارزش پول ملی، امان هموطنان  عزیز را بریده است، سفره مردم بسیار تنگ شده، وضعیت، اقتصادی و معیشت و گذران مردم نجیب ایران اسلامی نابسامان است، دولتمردان و مجلسی ها چاره ای بیاندیشیم برای این اوضاع و احوال، به حال مردم باید خون گریست، کارمندان، کارگزاران و معلمین هم گریان هستند، کارگران و بیکاران هم نالان اند، اینها همه ناشی از سوء مدیریت است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام ذخایر معدن و پتانسیل های لازم را در این کشور داریم، آنکه نداریم مدیریت صحیح و عادلانه است، مدیریت نظام پولی و مالی کشور هم متاسفانه معلول است.

وی اظهار داشت: همانطور که حضرت آقا در جلسه روز یکشنبه فرمودند، مجلس  یازدهم هم مجلس امید است و هم مجلس انتظار، مردم از نمایندگان انتظار دارند و چشم دوختند و امید بستند آنچه گفتنی است باید بگویم و آنچه عمل کردنی است باید عمل کنیم. در انجام  وظیفه تقنینی، نمایندگان محترم باید قانونی وضع کنند تا گره از مشکلات مردم و طبقات آسیب بپذیر باز کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در بُعد نظارت اول باید به خودمان ناظر باشیم، بر هوای نفس خود نظارت کنیم تا ناظر خوبی بر دیگران باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: پرداخت هزینه های دارویی و درمان ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی از سوی بیمه تکمیلی بیش از ۳ سال است که به تاخیر افتاده است، این عزیزان فکر اشتغال فرزندانشان باشند یا نگران هزینه دارو و درمانشان باشند. برای حل مشکل این عزیزان عنایت شود.

محرم زاده در ادامه اظهار داشت: دولت باید به حال کارگزاران شرکتی فکری کند، آنها سال ها است با صداقت در ادارات و سازمان ها تلاش می کنند اما مانند زمان ارباب رعیتی از آنها استفاده می شود، آنها با دستمزد کم و بدون بیمه کار می کنند که نشان از عدم نظارت وزارت تعاون، رفاه و کار امور جتماعی است، انتظار می رود شرایط جذب آنها را فراهم کنید.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش، اعمال مدرک دوم فرهنگیان عزیز صورت نگرفته است، چرا شما برخلاف سایر وزارتخانه ها عمل می کنید، اعمال این مدرک  حق آنها است باید در این زمینه اقدام شود. حل مشکل معلمین غیرانتفاعی، حق التدریسی ها و سرباز معلمان و نهضتی ها از وظایف وزارت آموزش و پروش است لطفا به وظیفه خود عمل کنید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر ارتباطات و فناوری، همکاران و کارگزاران روستایی از وجود تبعیض درون سازمانی در دریافتی ها گلایه دارند لطفا به درخواست های آنها رسیدگی شود.

نماینده اهر و هریس خطاب به مردم حوزه انتخابیه اش گفت: در راه دفاع از وطن ۱۷۴۳ شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اید، مرحبا بر شما و  درود بر غیرت و عزت شما، بنده از شما به جهت محرومیت منطقه از زیر ساخت ها و امکانات فرهنگی و آموزشی و بیکاری فرزندان و توزیع ناعادلانه تسهیلات اشتغال شرمسار هستم، البته شاکریم به درگاه خداوند پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کارها و پروژه های بسیار بزرگی در منطقه انجام یافته اما در مقام مقایسه با سایر نقاط ایران این عقب ماندگی ملموس است چرا که میانگین درصد بیکاری کشوری ۸.۷ و استانی ۱۰.۶ برآورد شده است اما این شاخص اهر ۱۵.۱ و هریس ۱۱.۹  است چرا به منطقه ما توجه نشده است.

وی بیان داشت: شهرستان های اهر و هریس در کمربند مس و طلا قرار دارد، چندین معدن دربست در اختیار اشخاص است، اشخاص معدن مس در هریس، معادن طلا در حوزه انتخابیه اهر را به نام خود ثبت کرده اند و رفته اند، سرپرست وزارت صمت هر چه سریعتر و حداکثر تا سه ماه وضعیت مالکیت این معادن را مشخص کند. این چه قانونی است آنها از هر جایی بیایند و منابع و معادن منطقه را به نام خود ثبت کنند و عملیاتی نکنند، فرزندان منطقه به جهت بیکاری و بی پولی و فقر خودکشی می کنند، جناب وزیر اگر در قانون مشکل است لایحه دهید تا اصلاح شود، اگر آمار خودکشی منطقه را بگوییم تعجب می کنید، مسئولیت این آسیب اجتماعی متوجه چه کسی است؟

محرم زاده عنوان کرد: ۲۰ روز قبل در خصوص یکی از معادن حوزه انتخابیه که در اختیار شرکت ملی مس است به جهت عدم استخراج به سرپرست وزارت نامه داده ام اما تا کنون وقت نکرده اند بپرسند مشکل چیست؟ چرا از مسئولین ناکارآمد  استفاده می کنید تا آب از آب تکان نخورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت چرا به صنعت فرش توجه نمی شود، چرا خارجی ها بیش از ما اهمیت می دهند، در خواست دارم نمایشگاه دائمی فرش و کارگاه های گروهی ایجاد شود، همچنین تسهیلات کم بهره به قالیبافان داده شود و قالیبافان بیمه شوند تا صنعت فرش در منطقه جان دوباره بگیرد.

وی بیان داشت: وزیر ورزش و جوانان، چرا ورزشگاه ۵ هزار نفری اهر پس از سپری شدن ۱۱ سال و تامین اعتیارات عملیات عمرانی آن پیشرفت جزیی دارد،  چند هفته است درخواست ملاقات حضوری دارم متاسفانه جناب وزیر وقتی در نظر نمی گیرد. وزیر بهداشت و درمان دلیل جمع کردن دانشکده  پرستاری و سلامت اهر چیست؟ مطالبات به حق مردم است که این دانشکده مجدد دانشجو جذب کند، منتظر دستور اقدام هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد: وزیر میراث فرهنگی ایجاد تمهیدات لازم برای ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری که از آثار تاریخی قرن هفتم هجری است را دستور کار قرار دهید، برای جشنواره های سراسری در اهر اعتبارات لازم در نظر گرفته شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چرا عملیات ساخت درمانگاه شهرستان هریس شروع نمی شود؟ لطفا دستور جدی صادر کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز