خبرگزاری کار ایران

محمودوند در نطق میان دستور:

کفگیر دولت به ته دیگ خورده است/ مردم لرستان نان قرضی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۵۳

نماینده لرستان گفت: اگر مجلس به عنوان عصاره فضائل است پس باید بدانیم فضیلت اخلاقی امام علی(ع) می گوید کسی که از فقر در سختی است نباید مسئولی در آن کشور سر آرام بر بالین بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی محمودوند در  جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه باید به ظلم پایان داد و هیچ ظلمی پایدار نیست، گفت: امتحان تاریخی این مجلس باید پایان دادن به ظلم فرهنگی، اجتماعی و معیشتی در کشور باشد.  مردم لرستان مردمی شریف در اندیشه و عمل، قانع و سختکوش هستند که سال ها منافع آنها در بی تدبیری ها و کوته فکری ها گم شده است.

وی  اظهار داشت: این مردم در زیستگاهی ۵۴ هزار ساله زندگی می کنند، در کوهستانی که تمدن انسانی است؛ این مردم اندیشه ورز، مدافعان شجاع و سرسخت سرزمین مادر در برابر حکومت های جبار بوده اند.  شایسته نیست که این مردم زیر بار بی تدبیری و سختی از فقر، صدای شکسته شدن استخوانهایشان به گوش برسد در حالی که لرستان سرافراز یکی از منابع تولید قدرت در نظام جمهوری اسلامی است.

محمودوند با بیان اینکه امروز لرستان در ظلم و بی توجهی، شاخص اول فلاکت و مقام نخست بیکاری در کشور است، اظهار داشت: بیکاری پنهان در لرستان بالای ۴۰ درصد بوده در حالی که مادر تمام مشکلات روحی، روانی، خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی است. تأمین معیشت روزانه برای برخی خانواده ها غیرممکن شده است.

وی با بیان اینکه لرستان بزرگ با منابع طبیعی سرشار، مراتع و کشاورزی، هوای معتدل و باران کافی، همچنان در آتش فقر می سوزد، عنوان کرد: دیار باشکوه و تمدنی جهانی با مردمانی بی تکرار، در مهر و محبت مانند لرستان پارسی تبار که مربوط به ایران بزرگ است امروز از جور و جفای بی عدالتی و بی برنامگی از نفس افتاده است.

 نماینده از استان لرستان در مجلس یازدهم ادامه داد: نجات این استان نیاز به عزمی ملی داشته و اگر روزی که مقام معظم رهبری عدالت اجتماعی با محوریت عدالت توزیعی را اکسیر برنامه ریزی می دانستند، توجه می شد امروز فرسنگ ها فاصله میان مردم دیار من و شما به وجود نمی آمد. اگر مجلس به عنوان عصاره فضائل است پس باید بدانیم فضیلت اخلاقی امام علی(ع) می گوید کسی که از فقر در سختی است نباید مسئولی در آن کشور سر آرام بر بالین بگذارد.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: در اندک فرصت باقیمانده برای یاری رساندن به مردم شریف لرستان چه برنامه ای دارید؟ چرا حداقل یک روز از ریاست را در منزل یکی از تنگدستان نجیب دیار من، لرستان مظلوم سپری نمی کنید تا طعم تلخ درد را بچشید؟ آقای روحانی! فقر و گرسنگی نیازی به آمار و ارقام ندارد؛ می خواهم بدانم آیا از فقر فقرا درمندید؟ عدالت ملی کجاست؟ نباید مردم را با آمار غلط و ساختگی فریب دهیم.

محمودوند همچنین با بیان اینکه بیکاری در لرستان بیداد می کند، عنوان کرد: بدون شک اگر از تمام امکانات، منابع و توانمندی ها برای این تکلیف ملی استفاده نشود، لطمات بعدی بی تدبیری، صدمات جبران ناپذیری را برای کل کشور به بار می آورد. نماینده دولت در همین جایگاه در خصوص برنامه و بودجه اعلام کرد که کفگیر به ته دیگ خورده است که باید خطاب به دولتمردان بگویم بیش از ۴۰ سال است که برای مردم مظلوم لرستان کفگیر به ته دیگ رسیده و از این به بعد قرار است چه مصیبتی بر سر مردم این منطقه بیاید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان بیان حقیقت به مردم واجب دانست و خاطرنشان کرد: مردم لرستان برای تهیه نان به نانوایی رفته و نان قرضی می گیرند و این اتفاق برای زمانی بود که بودجه داشتیم لذا امروز که می گویند کفگیر به ته دیگ خورده است، مردم استان چگونه باید این ظلم و ستم را تحمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز