خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در پاریس روز ملی فرانسه را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۰۰۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس به مناسبت ۱۴ ژوئیه روز ملی فرانسه را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی ضمن تبریک روز ملی فرانسه اظهار کرد: در روزها و ماه های بسیار سخت و هولناک شیوع کرونا که با رنج بسیار مردم فرانسه همراه بود و خوشبختانه اینک آرامش و آسایش و کاهش آلام بیشتری خصوصا با فداکاری جامعه پزشکی این کشور، مردم، دولت و نهایتا یک تلاش همگانی حاصل آمده است، مردم فرانسه مصمم اند ۱۴ ژوئیه، روز ملی کشور خود را در فضایی بهتر و با نشاطی بیشتر بزرگ و برپا دارند و این ایام را به جشن و سرور سپری نمایند.

لازم می دانم صمیمانه ترین تبریکات خود را برای این روز به ملت و دولت فرانسه تقدیم دارم.

روابط دو ملت بزرگ ایران و فرانسه از قدمتی دیرینه برخوردار است و پیشینه‌ این روابط به سده های قبل باز می گردد. هر دو کشور در طول این تاریخ دور و دیرینه در کنار تمامی فراز و نشیب های ناشی از تحولات گوناگون و حوادث جهانی، همکاری‌ها و همراهی های بسیاری را در حوزه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ارتباطات مردمی شاهد بوده اند. بی شک هم دو کشور در همه زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از یک اندیشه و سلیقه و سبک و سیاق یکسان پیروی نمی کنند. ما با دو تاریخ و در دو نقطه جغرافیایی متفاوت اما توانسته‌ایم هوشمندانه و با بهره‌گیری از تاریخ و تمدن کهن دو ملت به دستاوردهای بسیاری نائل آییم.

ما باید در جهان سرگردان و آشفته امروز نیز همچون همیشه و گذشته، از تمامی تجارب دیرینه در جهت درک متقابل و احترام به یکدیگر و گسترش هر چه بیشتر همکاری های دوجانبه در راستای تفاهم و نزدیکی و کوشش و کشش افزون‌تر برای یاری به صلح، امنیت، توسعه و رفاه جامعه جهانی و مقابله با تروریسم، خشونت و افراط‌گرایی تلاش مضاعف را آغاز نماییم.

این تنها یک انتخاب نیست و در جهان پیش رو، یک ضرورت راهبردی نیز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز