خبرگزاری کار ایران

ربیعی در نشست خبری:

در حوزه نفت گشایش‌های خوبی خواهیم داشت/ عده‌ای قضاوت غیرمنصفانه‌‌ای از برجام دارند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۷۹

سخنگوی دولت تاکید کرد: به دلیل خروج آمریکا از برجام این توافق کارکرد خودش را برای مردم از دست داد و سبب شد عده‌ای قضاوت غیرمنصفانه‌ای از برجام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در نشست خبر خود با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبریدر این دیدار بیاناتی فرمودند که راهگشا و آرام‌بخش ما بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر کشورهای کینه‌توز علیه ایران در منطقه و سایر کشورها بر سر کار نبودند، وضعیت به گونه‌ای دیگر بود. فشار تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تاکنون بر هیچ کشوری تحمیل نشده است.

وی یادآور شد: دوره‌های قبل اینچنین تحریم‌هایی نبود، امروز تحریم‌ها کم نیست، با آثار اقتصادی و اجتماعی هم در هم تنیده شده است، بنابراین نیازمند همدلی بین ارکان نظام برای رفع مشکلات هستیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: مانند همیشه مقام معظم رهبری توصیه‌هایی را به همه قوا تاکید کردند و جلسه سران قوا جلوه عالی تصمیم و بنای سران قوا برای کار همدلانه و فهم مشترک برای حل مشکلات بود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که گذشت مهمترین جلسه ما، جلسه سران سه قوه بود و ترسیمی از وضعیت اقتصادی و برنامه‌های رو به آینده در این جلسه مطرح شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: هیچ دوره‌ای مثل این دوره جامعه ما متحول شده نبود و ضرورت پاسخ اجتماعی و اقتصادی به نیازهای جامعه از ضروریاتی است که شاید در دوره‌های قبل این چنین نیازمندی حس نمی‌شد.

 وی ‌ادامه داد: فشارهای تحریم، زورگویی‌های آمریکا، مشکلات اقتصادی و معیشتی و دردهایی است که برای مردم به وجود آمده است. آثار کرونا که اقتصادهای بانشاط دنیا را دچار مشکل کرده توأمان با آن مواجه هستیم و بدون تردید عبور موفق و کاستن مشکلات جامعه با کاستن با همکاری همه‌جانبه و هم افزا درک و فهم مسائل امکان پذیر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه خوشبختانه مثل همیشه رهبر معظم انقلاب با درک مسائل، توصیه‌های راه گشا و عالی دارند، گفت: تصمیم و بنای کار تصمیم قوا این است در کنار هم، همدلانه و با درک و فهم مشترک باشند تا بتوانند در حل مشکلات عظیم پیش روی گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمادگی دارد پیرامون مسائل مهمی چون تورم، مشکلات ارزی، تولید، مشکلات ناشی از تحریم و مسایل معیشتی و همه موارد مد نظر مقام معظم رهبری با همه توان و تعامل با دیگر قوا، راهکارهای اساسی برای برطرف کردن موضوعات اساسی ارائه دهد.

سخنگوی دولت  تاکید کرد: دولت در خط مقدم مبارزه با مشکلات و حل مسائل کشور قرار دارد و با احساس مسئولیت از همه قوا برای همکاری با دولت به منظور رفع مشکلات دعوت می‌کنیم. با هم اندیشی و هم افزایی قوا با توجه به ظرفیت‌های سه قوه می‌توانیم با ظرفیت‌سازی‌های نوین، مشکلات پیش رو را برداریم و زیرساخت‌های ورود به طرح‌های جدید را فراهم کنیم.

ربیعی با اشاره به پنجمین سالگرد برجام بیان کرد: به دلیل خروج آمریکا از برجام این توافق کارکرد خودش را برای مردم از دست داد و سبب شد عده‌ای قضاوت غیرمنصفانه‌ای از برجام کنند.  آمریکایی‌ها نگذاشتند مردم ایران از فواید اقتصادی برجام منتفع شوند و خود آنها نیز دچار خسارت‌های زیادی در عرصه بین‌الملل و افکار عمومی حتی در داخل کشور شدند.

وی تاکید کرد: قطعا نقض برجام نمی‌تواند واقعیات را تغییر دهد. جمهوری اسلامی ایران با این توافق نشان داد که تمام تبلیغات یک دهه قبل و یا بیشتر از آن درباره فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران که گوش جهان را کر کرده بود، بی‌اعتبار است.

ربیعی با بیان این‌که ما ثابت کردیم چیزی برای مخفی کردن نداریم و همه جار و جنجال‌ها و همه تحریم‌های ملت ایران را در تمام این مدت آزرده است، عنوان کرد: این تحریم‌ها فقط به نیات سیاسی و برای تامین رضایت رژیم صهیونیستی و جنگ‌طلبان بهانه‌جو بوده است.

وی گفت: آمریکا با خروج از برجام که اثرات آن با خروج آنها از سایر توافقات بین‌المللی قابل مقایسه نیست، خود را در جهان بی‌آبرو و منزوی کرد و امروز با وجود دشواری‌هایی که تحریم‌های غیر انسانی بر مردم ما وارد کرده شاهد ایستادگی مردم در برابر این زور گویی ناعادلانه و باور ناکردنی هستیم.

ربیعی ادامه داد: تعهد آشکار، ‌شفافیت و برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران  بخش باقیمانده از برجام است.

وی افزود: نقش بر آب کردن سیاست‌های ایران‌هراسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا در توافقات یک جانبه و چند جانبه از دیگر بخش‌های باقی مانده‌ از برجام است.

ربیعی با بیان این‌که بدون برجام برای اثبات عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش باید میلیون‌ها دلار هزینه می شد، گفت: هیچ کشوری را سراغ نداریم که بدون جنگ یا فروپاشی از ذیل فصل هفت شورای امنیت خارج شده باشد. از طرفی در سایه برجام دستاوردهای بزرگ هسته‌ای نیز به دست آمد که امروز دشمنان ما آرزوی نابود کردن آن را دارند.

وی  با اشاره به اینکه امروز برجام موضوعی چالشی در آمریکا شده است، ‌افزود: برای آنچه که بدست آوردیم باید به نظرات و واکنش‌های بدخواهان ایران نگاه کنیم. همچنین برای درک بیشتر آثار برجام باید به سخنان ترامپ دقت کرد که خروج از برجام را بزرگترین خدمت به رژیم اسرائیل عنوان کرده است. البته برجام به دلیل تخطی آمریکا نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند، اما  هنوز ارزش یک ابتکار چند جانبه دیپلماتیک که آمریکا از آن سرافکنده و ایران از آن سربلند بیرون آمده است را دارد.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور ادامه داد: در آینده آمریکا راهی ندارد جز ‌اینکه هر فرد دیگری که در کاخ سفید حضور یافت و برای اینکه در فضای بین الملل اعتبار خود را بدست آورد، ‌ به میزی که  آن را ترک کرده، ‌ بازگردد.

سخنگوی دولت با اشاره به تصمیمات دولت ادامه داد: با افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه موافقت شد و  به موجب این تصمیم همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند همکاری لازم را با وزارت اقتصاد و دارایی در افزایش سهم شناور آزاد حداقل به میزان ۲۵ درصد شرکت‌های تابعه اعم از شرکت‌های دولتی و شرکت نهادهای عمومی، سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، مطابق مقررات بورسی، در بازار سرمایه داشته باشند.

وی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه هم مکلف شد ماهانه ۵ درصد از تخصیص بودجه دستگاه‌هایی را که متناسب با گزارش سازمان بورس اوراق بهادار نسبت به افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های مربوط‌شان اقدام نمی‌کنند، کاهش دهد. این بنای دولت هست تا با کوچک کردن خود سهم بیشتری از طریق بورس به مشارکت مردم در اقتصاد کشور بدهد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هیات وزیران مصوبه دیگری هم در راستای تقویت و مدیریت عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه و تامین مالی داشت. در این راستا دولت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را با قید دوفوریت تصویب کرد تا به مجلس ارسال شود که امیدواریم به سرعت تصویب شود.

ربیعی با بیان اینکه حمایت از بورس کماکان در دستورکار دولت است، اظهارداشت: این موضوع هفته گذشته هم بخشی از جلسات دولت را به خود اختصاص داد. اقدامات بورسی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داد آثار مثبتی داشت و سرمایه بانک رفاه کارگران، ۵ هزار میلیارد تومان از این محل افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: این امر موجب شد ظرفیت پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به بازنشستگان کارگری کشور، از ۲۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد. این بدین معناست که در ۱۳۹۹، به اندازه ۱۵ سال گذشته وام قرض‌الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.   ضمن اینکه دولت هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همانگونه که در جلسات قبل سخنگویی هم اعلام کرده بودم، پیش‌بینی کرده بودم که حقوق بازنشستگان نزدیک به خواسته بازنشستگان خواهد شد، که خوشبختانه امروز شاهد هستیم افرادی که ۳۰ سال سابقه کار دارند و در ماه‌های گذشته یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند، این مبلغ به دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یک تصمیم جدید هم اتخاذ شد و آن اینکه برای افراد با سابقه ۳۰ سال به بالا پرداختی نداشتیم الان ۳۵ سال ‌هم پرداخت‌هایشان افزایش خواهد یافت و آنهایی که ۵ سال بیشتر از ۳۰ سال بیمه پرداخت کرده‌اند این انصاف و عدالت را با توجه به سابقه کار بیشترشان، محقق می‌کند و بر این اساس حداقل دریافتی‌شان آنها هم ۳ میلیون تومان شد. براساس مصوبه دولت و تاکید رییس جمهور، جامعه ایثارگری هم تا پایان دولت، مطالبات خودش را دریافت خواهد کرد و یک کارگروه کارشناسی با ریاست سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید و ستادکل نیروهای مسلح تشکیل شد.

در ادامه این نشست، ربیعی درخصوص توافقنامه اخیر امضا شده میان ایران و سوریه گفت: ما همواره اعلام کردیم که ایران و سوریه با هم اتحاد استراتژیک دارند، همچنین معتقد هستیم که جنگ علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده و تا حاکم شدن آشتی ملی و تثبیت نهاد سیاسی در سوریه نگرانی وجود دارد. همین نگرانی در خصوص امنیت سوریه هم وجود دارد.

وی ادامه داد: پس از سفر سرلشکر باقری به دمشق نتایج خوبی به دست آمد، در این سفر سردار باقری ملاقات های خوبی را با مقامات سوریه صورت دادند و مهمترین بخش هم امضای این توافقنامه امنیتی بود.

ربیعی همچنین اظهار داشت: ما تجربه همکاری دیرینه در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران با مرحوم حافظ اسد را داشتیم، در زمان جنگ هشت ساله صدام علیه ما، سوریه از کشورهایی بود که همکاری خوبی را با جمهوری اسلامی ایران داشت. این توافقنامه در حوزه‌های امنیتی و فنی و آموزشی است، همچنین در زمینه فعالیت‌ها و همکاری‌های اقتصادی در دوران بازسازی سوریه ما برای همکاری در این راستا با استفاده از تجهیزات تولید شده ایرانی اعلام آمادگی کرده‌ایم.

ربیعی درباره طلب ایران از کره جنوبی و ممانعت این کشور از پرداخت بدهی خود به ایران، گفت: هشت میلیارد دلار طلب از کره در شرایط فعلی برای ما بسیار مهم و رفتار دولت کره در این شرایط غیرقابل درک است. دولت کره جنوبی پاسخ لازم را ارائه نمی‌دهد، فکر می‌کنیم به لحاظ حقوقی و قانونی هیچ منعی برای دولت کره وجود ندارد، اما معلوم نیست چرا کره‌جنوبی با تسلیم شدن در مقابل فشارهای آمریکا حاضر شده است که روابط خودش با ایران را به طور بی‌سابقه‌ای به مخاطره بیاندازد.

وی افزود:  مردم ما هیچ احساس خوبی نسبت به این اقدامات کره ندارد، البته ما خواستار تنش نیستیم اما این اقدامات دولت کره خارج از عرف بین‌المللی است. امیدواریم پیش از آنکه دیر شود مقامات کره اقداماتی را صورت دهند. در حال بررسی همه گزینه‌های حقوقی و سیاسی در مراجع ذیصلاح هستیم و در صورتی که این کار ادامه پیدا کند، واکنش مقتضی را انجام خواهیم داشت. وزارت امور خارجه به کمک وزارت‌خانه‌های دیگر کمیته‌ای را برای دنبال کردن این موضوع تشکیل داده‌اند. امیدواریم دولت کره جنوبی اخلاق را رعایت کند و بدهی‌شان را به ملت ایران بپردازند.

دستیار ارتباطات رئیس‌جمهور درباره وام ۵۰ میلیون دلاری ایران از بانک جهانی و سرنوشت درخواست وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول، گفت ما این اجازه را داریم از همه نهادهایی که سال‌ها حق عضویت به آنها پرداخت کرده‌ایم، درخواست وام کنیم، ۵۰ میلیون وام درخواستی از بانک جهانی را وزارت بهداشت ما تعقیب کرد و تصویب شد. اقدامات نهایی آن در حال انجام است. این وام از سوی بانک جهانی به سازمان بهداشت جهانی پرداخت می‌شود که اقلام وزارت درمان و بهداشت را خریداری و برای ما ارسال خواهد کرد. امیدواریم هرچه سریع‌تر نهایی شود، آنچه اطلاع داریم  تشریفات اداری آن انجام شده است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی پیگیری‌های لازم در مورد وام صندوق بین‌المللی پول که ۵ میلیارد دلار درخواست کرده‌ایم را انجام داده و گزارش‌های کارشناسی به مقامات صندوق ارائه شده است. پیش از این مدیر کل بانک مرکزی اعلام کرد که منتظر تصمیم هیئت مدیره صندوق بین المللی هستیم، تعلل بیشتر آنها جایز نیست. به نظر می‌رسد آمریکا در این تعلل نقش دارد. کارشکنی مدیریت صندوق و آمریکا یک عمل آشکار غیرانسانی محسوب می‌شود چرا که این وام را برای اقلام دارویی و درمانی می‌خواهیم. در واقع این فشار آمریکا نوعی جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. امیدوار هستیم صندوق بین‌المللی پول شائبه را از بین ببرد و مراحل پرداخت آن را تسهیل کند.

سخنگوی دولت درباره تعیین تکلیف دانش آموزان و دانشگاه‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید، گفت: شروع سال تحصیلی را از ۱۵ شهریورماه تعیین کرده‌ایم. شکل و کیفیت تحصیل در سه سناریو مشخص شده است، در وضعیت قرمز قطعاً به صورت غیرحضوری خواهد بود. در وضعیت زرد به صورت ترکیبی یعنی حضوری و غیر حضوری خواهد بود، این غیرحضوری ترکیبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت یک روز در میان خواهد بود افرادی که حضوری نیستند به صورت غیر حضوری آموزش دریافت خواهند کرد و سفید نیز حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش اقدامات لازم را برای این که خانواده‌ها کمترین نگرانی را داشته باشند انجام داده است و شبکه شاد که میلیون ها نفر در آن حضور دارند، تقویت خواهد شد.

ربیعی در خصوص افزایش نرخ ارز اظهار کرد: تحریم یک واقعیت است و قرار بود با تحریم ایران و اقتصاد ایران را فروبپاشند؛ بالاخره این تاثیرگذار است و تاثیر این بر ارز بود، آقای زنگنه تمهیداتی اندیشیده و نوید خوشی نیز خواهد داد، در حوزه نفت گشایش‌های خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مرزهای ما بازگشایی شده امروز وزارت خارجه به ستاد اقتصادی تبدیل شده و صادرات به وضع طبیعی بازگشته و ما به سرعت داوطلب شدیم که قرنطینه مرزی برداشته شود و مرزها بازگشایی شود، همچنین واردات  ۲۲۰۰ قلم کالا ممنوع شد و تولید داخل در حال قوت گرفتن است و افزایش تولید داخل باعث افزایش صادرات ما خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: مشکلات ما با برخی از کشورها حل شده و بخشی از سرمایه‌های ما به کشور در حال بازگشت است؛ اگر ارزها به کشور بازگردد امسال را بدون مشکل عبور خواهیم کرد. عرضه در بازار ارز را افزایش خواهیم داد تا به بازار فشار وارد نشود و مواد اولیه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما نگران شرایط دشوار تاثیر ارز بر کالاها هستیم، گفت: روز گذشته سران سه قوه بحث زیادشان در خصوص ارز بود که مجلس و قوه قضاییه و دولت چه کارهایی باید در این زمینه انجام دهند؛ در مجموع ما از این بحران عبور خواهیم کرد و از مردم پوزش می‌خواهیم که آمریکا موجب شد به مردم فشار وارد شود؛ شب و روز همه ما در دولت این است که از این شوک خارج شویم.

سخنگوی دولت درباره درباره اظهارات اخیر محسن هاشمی درباره قصور دولت در زمینه شیوع کرونا، گفت: شاخص اندازه‌گیری ایشان را من خبر ندارم و ایشان را ندیده‌ام و قضاوتی نیز نمی‌کنم اما بارها اعلام کرده‌ام که اساساً در وضعیت عادی قرار نداریم و هیچکس نگفته که وضع عادی است.

ربیعی با بیان اینکه تعطیلی شرایط قرمز برایمان ایجاد می‌کند، گفت: از رسانه‌ها و سایر دوستان می‌خواهیم که دوگانه عادی‌سازی و تعطیلی را بیان نکنند؛ ما در مجموع تصمیمات غلطی نگرفتیم و زمانی به مشکل خوردیم که در جامعه عادی‌سازی صورت گرفت.

وی گفت: هیچ چشم‌اندازی برای تمام شدن کرونا وجود ندارد و همچنان خطر مرگ و میر وجود دارد و تنها راه چاره رعایت پروتکل‌ها است؛ در مجموع نمی‌توان کار اقتصادی کشور را تعطیل کرد.

ربیعی در پاسخ به سوال ایلنا، مبنی بر تشکیل کمیته تعامل دولت و مجلس به ریاست جهانگیری، گفت: رهبر معظم شیوه گفتمانی را تبیین کردند و ان شاالله از این پس شاهد موضوعاتی از قبیل برخورد با آقای ظریف نخواهیم بود؛ آقای جهانگیری جلساتی در خصوص اقتصاد و مبارزه با فساد با حضور نمایندگان سه قوه دارد.

وی ادامه داد: ما مدام درباره اینکه چگونه با مجلس خودمان را هم افزا کنیم، راهکارهایی در نظر می‌گیریم، اولویت‌ها جمع آوری شده و ان شاالله در مجلس جدید گزارش‌ها به مجلس ارائه خواهد شد.

ربیعی در خصوص جلسه همفکری بین مجلس و دولت برای تامین و تخصیص ارز، گفت: این وظیفه دولت است که تمهیداتی در این خصوص اتخاذ کند؛ ما برای امسال حدود ۸ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی در نظر گرفتیم و اولویت اول بانک مرکزی نیز تخصیص برای کالاهای اساسی است؛ دیروز هم در جلسه سران سه قوه دیدگاه‌ها بیان شد و آقای نهاوندیان مسئولیت دارند که جلسات مشترکی را تشکیل دهند و طرح‌های دولت در آنجا بررسی شود.

سخنگوی دولت درباره این صحبت رئیس‌جمهور که گفته «در حوزه مسکن دچار عقب‌ماندگی هستیم» و نیز  درباره اقدامات موثر دولت در زمینه مسکن، اظهار داشت: بحث افزایش قیمت مسکن و مسئله اجاره‌بها که همه را نگران کرده است تابعی از شرایط مستقیم مربوط به مسکن نیست یعنی توجیهی در حوزه مسکن ندارد، بلکه پول سرگردان کشور است که مسکن به عنوان کالای جایگزین این پول سرگردان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در مجموع در دولت قبل۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شد اما در این دولت یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد تحویل داده شد. این درحالی است که آن ۷۰۰ هزار واحد با کمترین هزینه بود، یعنی زیرساخت‌های آن آماده بود اما این یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نسبت به آنها کاری طاقت فرسا داشت.

ربیعی ادامه داد: ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی نیز در سطح کشور هدف‌گذاری شد و ثبت نام گسترده از مردم صورت گرفته است که در برنامه‌ای دو ساله این افراد می‌توانند صاحب خانه شوند. همچنین برای واگذاری زمین از ماه آینده معرفی انجام می‌شود. علاوه بر این بنا شده است زمین از خود دستگاه‌ها گرفته شود که حدود ۶۰۰ هزار واحد برای بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام خواهد شد که  ذی نفعان آن آحاد جامعه خواهد بود. بناست اراضی دولتی واقع شده در حریم شهرها برای بهره‌برداری به وزارت شهر سازی واگذار شوند که زمینه بهره‌برداری یک میلیون مسکن را در مرحله اول فراهم می‌کند.

دستیار ارتباطات رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همچنین در شورای عالی پول و اعتبار افزایش سهم وام مسکن را مطرح کردیم البته باز تلاش می‌شود که سهمی از وام‌ها را به مسکن اختصاص دهیم. آنچه که در بیان رئیس‌جمهور بود احداث مسکن در بافت‌های فرسوده است که عمدتاً در مالکیت مردم است که با توجه به شرایط از برنامه عقب‌ماندگی دارد. زیرساخت و مشارکت‌های موردنظر از برنامه‌های ما عقب‌تر است اما در بخش‌های دیگر کار خودمان را دنبال کردیم.

وی تصریح کرد:  ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را آماده کرده‌ایم، مسکنی که بر اثر سیل و زلزله از بین رفته بود به سرعت ساخته و تحویل داده شد. همچنین در سال ۹۸ برای بافت فرسوده نیز حرکاتی را انجام دادیم که آثار آن در سال ۹۹ مشخص خواهد شد و نیز تصمیمات خوبی برای ایثارگران گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه قرار شد مهلت بازگشت ارز صادراتی از سه ماه به چهار ماه افزایش یابد، خاطرنشان کرد: امروز در ستاد اقتصادی دولت تصمیم خوبی گرفته شده است. گمرک جمهوری اسلامی ایران تعهد برگشت ارز را از کلیه صادر کنندگان اخذ کرده و افرادی که ارز را بازنگردانند با محرومیت، ابطال کارت و برخورد قضایی روبرو خواهند شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دولت برای عدم بازگشت ارز توسط صادرکنندگان تمهیدی نداشته و الان دچار مشکل شده است؟ گفت: تحریم یک واقعیت است. قرار بود این تحریم اقتصاد ایران را فروبپاشد، بالاخره اینها تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز