خبرگزاری کار ایران

چین:

جهان باید آمریکا را وادار به همراهی با برجام کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۰۳

پکن تاکید کرد که طرفین برجام باید با تقویت گفت‌وگو به دنبال راهی برای حل اختلاف‌ها باشند و توازن میان حقوق و تعهدات در برجام را احیا کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت خارجه چین، «هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای در مورد برجام گفت: ۱۴ ژوئیه پنجمین سال امضای برجام است. پنج سال پیش، گروه ۱+۵ و ایران به توافق  در وین دست یافتند. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیز این دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه را تایید کرد و برجام به عامل منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تبدیل شد که این یک عامل مهم و مثبت در حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و جهان است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه، ایالات متحده با نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی خود، از توافق‌ها خارج می‌شود. این کشور در ماه می  ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و مانع از اجرای این توافق توسط دیگر اعضا شده است. در حال حاضر، آمریکا می‌خواهد از طریق اعمال فشار برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران و تهدید به احیای تحریم‌ها، برجام را تضعیف کند.

هوآ چونیینگ در ادامه گفت: چین معتقد است که حفظ برجام شیوه درستی برای حل موضوع هسته‌ای ایران است. اما ایران در نتیجه فشار حداکثری ایالات متحده، در حال کاهش تعهداتش است. طرفین برجام باید با تقویت گفت‌وگو به دنبال راهی برای حل اختلاف‌ها باشند و توازن میان حقوق و تعهدات در برجام را احیا کنند.

وی اضافه کرد: جهان بین‌الملل باید با اعمال فشار ایالات متحده به شورای امنیت برای تمدید یا بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کند و آمریکا را وادار کند که به مسیر صحیح همراهی با برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز