خبرگزاری کار ایران

موسوی اردبیلی در گفت‌وگو با ایلنا:

صحبت‌های رهبری درباره رابطه قوه مجریه و مجلس، فصل‌الخطاب است/ از دولت طلبِ شخصی نداریم/ سه قوه برای حل مشکلات کشور در کنار هم باشند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۲۳۹

نماینده اردبیل تاکید کرد: صحبت‌های رهبری درباره رابطه دولت و مجلس فصل‌الخطاب است و نمایندگان باید آن توجه کنند‌.

حجت الاسلام والمسلمین سید‌کاظم موسوی اردبیلی درباره سخنان رهبری روز گذشته با نمایندگان گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای نمایندگان و خادمین ملت در خانه ملت بسیار با ارزش و برای نمایندگان فصل الخطاب بود.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان در قبال مردم و خدمت‌رسانی به آنان مسئول هستند و باید به صورت شفاف و روشن آنچه که اتفاق می‌افتد را بیان کنند.

وی افزود: حضرت آقا در بخشی از سخنان‌شان اشاره کردند که مجلس نباید وارد حواشی شود و حاشیه‌پردازی کند، ایشان فرمودند بپرهیزید از حواشی دوری و سراغ اصل مطلب بروید و وقت خود را با حاشیه‌سازی هدر ندهید. شما ۴ سال زمان دارید که باید کارهایی که بر عهده‌تان گذاشته شده را انجام دهید اینطور نباشد که پس از این ۴ سال پاسخی برای مردم، خانواده شهدا، دهک‌های پایین، فرهنگیان  و کارگرانی که درآمدشان از دهک‌های پایین جامعه هم کمتر استظف نداشته باشید.

موسوی با بیان این‌که رهبری عنوان کردند که نمایندگان باید پاسخگو باشند، گفت: در یک کلام می‌توانم بگویم صحبت‌های ایشان فصل‌الخطاب و بسیار با ارزش بود که مسئولیت نمایندگان را دوچندان کرد.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند مجلس ریل‌گذاری داشته باشد تا در کنار دولت و قوه قضاییه برای مردم و نظام کار کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب با اشاره به یک سال باقی مانده دولت گفتند معمولاً دولت‌ها در آخرین سال خودشان کارهای اداری را سفت و سخت انجام نمی‌دهند اما دولت باید تا آخرین روز به وظیفه‌اش عمل کند و امر به ما گوشزد کردند که مجلس و دولت باید به هم کمک کنند تا مشکلات اقتصادی که پیش روی مردم قرار دارد را از بین ببرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر‌ اینکه رهبری به تعامل دولت و مجلس اشاره کردند چقدر ضروت دارد در این شرایط قوه مجریه و مقننه به حواشی که این روزها شاهدش هستیم پایان دهند، اظهار داشت: سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح به عنوان حقی از حقوق نمایندگان مطرح شده است، حضرت آقا فرمودند نمایندگان در چارچوب شرع و قانون می‌توانند مطالبات خود را بیان کنند اما باید از توهین، دشنام و بی‌ادبی دست بردارند چرا که این کار درست نیست.

نمایندگان اردبیل ادامه داد: اگر ما مشکلاتی را هم به دولت منتقل می‌کنیم، مشکلات مردم است والا طلب شخصی که از آن نداریم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند از برخوردهای احساسی و هیجانی و غیرمنطقی دست برداریم  ایشان تاکید کردند که نمایندگان بپرهیزید از اینکه تحمل نگاه مخالف را نداشته باشند و باید نظرات موافق و مخالف را با هم شنید.

موسوی ادامه داد: ایشان گفتند دو قوه دیگر باید آنچه مجلس مصوب می‌کند را اجرایی کنند. امروز ما به یک اتحاد و انسجام در مقابل جبهه دشمن برسیم که با تحریم‌های ظالمانه و اذیت کار را به اینجا کشانده است و معیشت مردم را در تنگنا قرار داده پس باید در کنار هم باشیم.

وی عنوان کرد: در این روزها که تحریم‌های سخیفی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت یک‌جانبه اعمال شده باید دست به دست هم بدهیم و دولت، مجلس و قوه قضاییه در کنار هم قرار گیرند و به صورت روشن و شفاف آنچه که بر عهده ایشان است را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز