خبرگزاری کار ایران

رضایی در نطق میان دستور:

دستگاه دیپلماسی برنامه خود را در خصوص انتخابات آمریکا برپایه بدبینانه‌ترین سناریو طراحی کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۸۹۶

یک عضو کمیسیون امنیت تاکید کرد: از مجلس انتظار می رود که دراولین گام به مطالبه شفافیت مطلب انقلابی ایران پاسخی در خور دهد و عزم خود را برای مبارزه بی امان با فساد به خصوص فساد اقتصادی جزم کند و بر حل مشکلات معیشتی و تمرکز در حوزه فرهنگ متمرکز شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رضایی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: درود می‌فرستم به روان پاک امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و شهدای سال ۱۳۹۹ شهرستان دشتستان، شهدای عرصه امنیت سید منصور موسوی نژاد و مهدی رازی، شهدای مدافع سلامت دکتر غلامرضا فخری و دکتر خضر خلیلی و یادگار هشت سال حماسه دفاع مقدس جانباز شهید محمد مصدق.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در ابتدا لازم می دانم از حضور گسترده و حسن اعتماد اقشار مختلف مردم شریف و انقلابی شهرستان دشتستان به این حقیر جهت  خدمت و نمایندگی ایشان در مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری کنم، انقلاب اسلامی به عنوان علمدار حق طلبی و عدالت خواهی در دنیا، امروز در مراحل نهایی مواجه اردوگاه ظلم  به سرکردگی آمریکا است و امید می رود که با تداوم رشادت های فرزندان انقلاب اسلامی و همرزمان سردار دل ها در جبهه مقاومت در آینده نزدیک شاهد تحقق وعده صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مبنی بر شکست غرب و نابودی صهیونیستم باشیم.

نماینده دشتستان در مجلس ادامه داد: دور نیست که آن روز جنایتکاران آمریکا، صهیونیست ها و سعودی ها آدم کش و کودک کش به سزای اعمال وحشیانه خود برسند یقینا صهیونیست ها و آمریکایی ها به خاطر توطئه هایشان در خارج و داخل ایران پاسخی قاطع خواهند گرفت.

این نماینده مجلس بیان کرد: ملت شریف ایران علت حل نشدن بسیاری از مسائل و مشکلات ما به خصوص در حوزه اقتصادی و معیشتی به خاطر عدم حاکمیت فرهنگ انقلابی و بسیجی در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های اجرایی است. به عبارت دیگر مشکل ما با دولت ناکارآمد فعلی نه به خاطر نام ها و مقام ها بلکه به خاطر تفکر حاکم بر آن است که موجب پدید آمدن وضع موجود شده است.

وی ادامه داد: دلار ۲۳ هزار تومانی محصول عملکرد دولتی است که قرار بود با برجامش قیمت دلار را به هزارتومان برساند. گرانی لحظه ای کشور معلول نادیده گرفتن شروط ۹ گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در برجام و اعتماد کردن به دشمنان ملت ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مسبب گرانی سرسام آور خانه و مسکن، دولت لیبرالی است که سال ها کشور را معطل توافق بی حاصل با غرب کرد و از ظرفیت های عظیم داخلی و توانمندی های جوانان و نخبگان ایرانی غفلت کرد، دولتی که کلید حل مشکلات کشور را در نیویورک، واشنگتن و ژنو جستجو می کرد نمی خواست بداند که هیچ ملتی بدون اتکا به خود نتوانسته به پیشرفت برسد.

نماینده دشتستان در مجلس گفت: دراین جا لازم است تاکید شود که دستگاه دیپلماسی  برنامه خود را در خصوص انتخابات آمریکا برپایه بدبینانه ترین سناریو طراحی کند. غرب گرایان که برای امضای برجام و نابودی صنعت هسته ای در ازای تقریبا هیچ پایکوبی می کردند و درادامه با عملیات روانی و جعل دو قطبی های کاذب به ترور نهادها و شخصیت های ارزشمندی چون سپاه  پاسداران و آیت الله رئیسی پرداختند باید امروز  پاسخگوی خالی تر شدن سفره مردم و بیکاری جوانان و  حل نشدن مشکلات کشور باشند.

این نماینده مجلس بیان داشت: مردم ایران ما فرزندان انقلاب و سربازان امام خمینی و امام  خامنه ای با آزادی مخالف نیستیم ما با اختلاس مخالفیم ما با مذاکره مخالف نیستیم ما با تحقیر ایرانی و خسارت محض مخالفیم، ما با اینترنت مخالف نیستیم، ما با پارتی بازی، تبعیض و رشوه مخالفیم، با بیکاری و فقر مخالفیم ما طرفدار انسداد نیستیم، حامی محرومان و حامی مستضعفان هستیم، ما با آزادی مخالف نیستیم با بی بند و باری و چپاول مخالفیم با فریدونیسم و فامیل بازی و رانت خواری و وعده های پوشالی مخالفیم با "ب.ز" ها چه در اوین چه در نفت مخالفیم.

وی اظهار داشت: آقای روحانی یادتان هست که به مردم وعده دادید خیالشان از بابت دلار راحت باشد، یادتان هست که وعده رفع همه تحریم ها، وعده فروش نفت و بازگشت پول های بلوکه شده را دادید، یادتان هست که گفتید چنان رونق اقتصادی ایجاد می کنم که مردم به یارانه نیاز نداشته باشد، امروز به جای شما و آنان که با فرافکنی و فرار رو به جلو نامه سراسر کذب می نویسند، از مردم مظلومی که  در این سال ها زندگی و معیشتشان سخت تر شد، از جوانانی که  نتوانستند ازدواج کنند، از کارگرانی که بیکار شدند، از جوانان تحصیل کرده ای که کار پیدا نمی کنند، از بازنشستگان، فرهنگیان و اقشاری که فقیر و فقیرتر شدند عذرخواهی می کنیم.

رضایی در ادامه نطق خود تصریح کرد: انتظار می رود که دولت در این یکسال باقی مانده دیگر منتظر کَرم غرب نماند و با تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تمام فکر جوانان ایرانی را جایگزین مذاکرات بیحاصل کند و به بهانه سال آخر بودن وقت کشی نکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از مجلس انتظار می رود که دراولین  گام به مطالبه شفافیت مطلب انقلابی ایران پاسخی در خور دهد و عزم خود را برای مبارزه بی امان با فساد به خصوص فساد اقتصادی جزم کند و بر حل مشکلات معیشتی و تمرکز در حوزه فرهنگ متمرکز شود. ما نمایندگان مردم هستیم و نمی توانیم در مقابل مشکلات مردم بی تفاوت باشیم.

نماینده دشتستان در مجلس ادامه داد: از دولت می خواهم تا برای مقابله با کرونا در استان بوشهر که در وضعیت قرمز قرار داد با همه امکانات وارد عمل شود و  ضمن  تمرکز زدایی و دادن اختیار برای تصمیم گیری درست در مرکز استان جلوی فاجعه ای که  در پیش است را بگیرد.

وی گفت: ۱۰ ها هزار نفر در صنایع پر خسارت نفت وگاز مشغول به کار هستند اما سهم مردم استان از این تاسیسات بیکاری و آلایندگی است. بخش عمده درآمدهای کشور از استان بوشهر تامین می شود اما درصدی از این درآمدها در این استان هزینه نمی شود و جوانان استان هنوز در حسرت شغل هستند. ظلم صنعت نفت در حق مردم استان بوشهر وخصوصا جوانان شهرستان دشتستان به خوبی مشهود است متاسفانه در دوره های مختلف و به ویژه در دولت فعلی صنعت نفت  برخلاف منافع ملی و قانون به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم استان عمل نکرده است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: شهرستان دشتستان با ظرفیت عظیم انسانی و مادی سال ها دچار بی آبی شده است این در حالی است که میلیاردها متر مکعب روان آب بدون استفاده راهی دریا می شود، ضرورت دارد در زمینه توسعه سد ها مخصوصا  تکمیل سد دالکی اقدامات صریح انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: نخل خرما از ظرفیت های مهم در شهرستات دشتستان است که باید با حمایت از کشاورزان زمینه توسعه و تقویت صنایع نگهداری، بسته بندی و تبدلی فرآوری آن فراهم شود، ضروری است که ضمن تعیین قیمت درست و واقعی برای خرید تضمینی خرما اعتبارات لازم برای ایجاد و راه اندازی شهرک خرما در دشتستان تامین شده و شرایط برای صاردات این محصول مهم فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز