خبرگزاری کار ایران

فرمانده هوانیروز ارتش مطرح کرد؛

افزایش برد موشک بالگردهای هوانیروز در آینده به ۱۰۰ کیلومتر

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۷۹۱

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: به موشک‌های Fire&Forget (شلیک‌کن-فراموش کن) با برد بیش از ۸ کیلومتر‌ دست یافته‌ایم و در آینده این برد به ۲۰ و ۱۰۰ کیلومتر هم خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(یکشنبه) در مراسم تجلیل از کارکنان برتر هوانیروز در جشنواره مالک اشتر ین یگان، گفت: آمریکایی‌ها وقتی با پیروزی انقلاب از ایران رفتند، فکر کردند هوانیروز به سرعت زمین‌گیر می‌شود اما همه دیدند که هوانیروز در جریان غائله‌های گنبد و‌ پاوه چه رشادت‌هایی را از خود نشان داد. اگر پرواز شب شهید کشوری در ارتفاعات سر به فلک‌کشیده غرب انجام نمی‌شد، مشخص نبود پاوه چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

وی افزود: خیانت منافقین به کشور ما را هیچ کس تا کنون انجام نداده است و هوانیروز در عملیات مرصاد، کمر منافقین را شکست.

امیر قربانی با بیان اینکه امروز هوانیروز در‌ بحث دفاعی و امنیتی دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، عنوان کرد: به موشک‌های Fire&Forget (شلیک‌کن-فراموش کن) با برد ۸.۵ کیلومتر‌ دست یافته‌ایم و در آینده این برد به ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر هم خواهد رسید.

وی‌ با بیان اینکه هوانیروز بزرگترین رزمایش شبانه را در تاریکی مطلق به مدت ۶ ساعت انجام دادیم، گفت: از اقدامات رزمی تا تخلیه مجروح در این رزمایش انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز ما در هوانیروز ۴۳۵ نوع قطعه در تعداد ۶ هزار تیراژ ساخته‌ایم، گفت: هوانیروز در ۴ نقطه کشور از برادران عزیزمان در ارتش، سپاه و هنگ مرزی در مرزهای کشور پشتیبانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز تنها در طول یک‌شبانه روز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ۵۰۰ سورتی پرواز انجام داد اظهار کرد: هوانیروز در جریان آتش‌سوزی‌های زاگرس ۲ هزار نفر‌ نیرو جابجا کرد.

امیر قربانی در پایان گفت: هوانیروز امروز به ۱۸ استان کشور خدمات اورژانس هوایی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز