خبرگزاری کار ایران

جزئیات افتتاح چند طرح صنعتی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۴۸

افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش ملی «تولید، تداوم امید» در استان‌های اصفهان، فارس و سیستان و بلوچستان، با ارتباط تصویری رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، این طرح‌های صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۰ میلیارد تومان تکمیل شده اند و با بهره برداری از آن‌ها برای ۱۲۰۴ نفر در این استان‌ها اشتغال ایجاد می‌شود.

طرح‌های استان سیستان و بلوچستان شامل طرح توسعه شرکت گسترش صنایع بافت بلوچ با ظرفیت تولید سالانه ۴۵۰۰ تن نخ پنبه‌ای، واحد آرمان نوین گستر کنارک با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰۰ تن انواع قوطی فلزی کنسرو و بخش نخست بازسازی مجتمع انبار‌های مکران در چابهار با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره سازی کالا‌های اساسی است.

طرح مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله آهن در استان فارس و طرح شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید سالانه ۹۵ هزار تن گلوکز، گلوتن و نشاسته در استان اصفهان از دیگر طرح‌هایی است که امروز به بهره برداری می‌رسد.

طرح توسعه شرکت گسترش بافت بلوچ در ایرانشهر با ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن انواع نخ پنبه‌ای و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی کرده است.

بهره‌برداری از این طرح، سبب افزایش دو درصدی ظرفیت این صنعت می‌شود و صرفه جویی ارزی حدود ۱۴ میلیون دلاری را در پی خواهد داشت.

پس از نخستین سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۴ در چارچوب محرومیت زدایی و اشتغال زایی در مناطق کمتر برخوردار، بازسازی و نوسازی یکی از بزرگترین کارخانه‌های نساجی کشور آغاز شد که اکنون، مرحله نخست آن آماده بهره برداری است.

طرح آهن اسفنجی مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد نیز با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن " آهن اسفنجی" و با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی، زمینه اشتغال زایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.

این طرح در شهرستان محروم کوار استان فارس از جانب شرکت توسعه صنایع لاوان پارس (۱۰۰% خصوصی) تکمیل و آماده بهره برداری شده است که بهره‌برداری از آن سبب افزایش پنج درصدی ظرفیت این صنعت خواهد شد. 

بهره برداری از این طرح، تأمین ماده اولیه لازم و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد را در پی خواهد داشت.

طرح تولید گندله آهن این مجتمع نیز با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن "گندله آهن" و با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال آماده بهره برداری است که زمینه اشتغال ۳۷۴ نفر را فراهم می‌کند.

طرح شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید ۹۵۰۰۰ تن گلوکز، گلوتن و نشاسته و سرمایه گذاری ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای ۳۰۰ نفر در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان اشتغال ایجاد کرده و آماده افتتاح است.

بهره‌برداری از این طرح نیز سبب افزایش ۷/۸ درصدی ظرفیت در این صنعت خواهد شد.

در کنار افتتاح این سه طرح بزرگ، طرح توسعه شرکت آرمان گسترنوین کنارک با ظرفیت سالانه ۸۰۰۰ تن تولید انواع قوطی فلزی کنسرو با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

این طرح با هدف تسهیل در روند تولیدات شرکت تحفه و همکاری این شرکت آماده بهره‌برداری است و زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده است.

مرحله نخست بازسازی مجتمع انبار‌های مکران در چابهار نیز با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره سازی کالا‌های اساسی و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است که برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز