خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه آیووای آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

اروپا فقط از نظر تئوری توان مقابله با آمریکا را دارد/ بایدن برای بازگرداندن آمریکا به برجام باید تلاش کند/ استدلال‌های ظریف در نشست شورای امنیت قوی و سنجیده بود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۴۶

استاد دانشگاه آیووای آمریکا تاکید کرد: سخنرانی ظریف در نشست شورای امنیت بسیار خوب و سنجیده بود و من معتقدم که ظریف مطمئناً در مورد پرونده ایران بسیار خوب عمل کرده و استدلال‌های قوی ارائه کرده است.

برایان واربی «Brian Warby» استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکاست. وی دارای دکترای تخصصی در علوم سیاسی است. واربی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها بیان کرد:

ترامپ معتقد است باید هر کاری انجام دهد تا به ایران آسیب برساند

برایان واربی در ابتدا گفت: ترامپ به دنبال نابودی برجام است، نمیدانم اصرار وی به این نابودی چیست. او تعصبات و دشمنی عمیق و تاریخی با ایران  دارد. فکر می‌کنم او معتقد است که ایران دشمن قدیمی  آمریکا است و آمریکا باید هر کاری می‌تواند انجام دهد تا به ایران آسیب برساند. تلاش وی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی در راستای همین رویکرد او نسبت به ایران است.

اروپا فقط از نظر تئوری می‌تواند با آمریکا مقابله کند

اروپایی‌ها در مورد ایران تقسیم شده‌اند

وی در ادامه در مورد تلاش اروپا برای مقابله با آمریکا گفت: از نظر تئوری، اتحادیه اروپا می‌تواند با ایالات متحده مقابله کند، اما در عمل کار آسان یا کم هزینه‌ای نخواهد بود. در نتیجه، اروپایی‌ها در مورد ایران تقسیم شده‌اند.

روسیه و چین می‌توانند با تصمیمات آمریکا در مورد ایران مخالفت کنند

این استاد دانشگاه همچنین در مورد نقش روسیه و چین در مقابله با آمریکا برای لغو تحریم‌های تسلیحاتی گفت: روسیه و چین می‌توانند با آمریکا مقابله کنند. اما این مخالفت بی‌هزینه نخواهد بود. روسیه راحت‌تر می‌تواند این حرکت را انجام دهد. اما در واقع این خطر وجود دارد که روسیه با تغییر نگرش ترامپ نسبت به پوتین مواجه شود.

بایدن باید تلاش کند تا آمریکا بار دیگر به برجام بازگردد

وی همچنین در مورد آینده ترامپ و برجام گفت: در حال حاضر ، به نظر می‌رسد که ترامپ انتخابات را از دست می‌دهد. من فکر می‌‌کنم شانس زیادی وجود دارد که جو بایدن تلاش کند تا بار دیگر آمریکا به برجام بازگردد.

واربی تاکید کرد: افزایش فشارها بر ایران، تنش‌ها را هم افزایش داده است.

استدلال‌های ظریف در نشست شورای امنیت قوی بود 

این استاد دانشگاه در ادامه به سخنرانی ظریف در نشست اخیر شورای امنیت اشاره کرد و گفت: سخنرانی ظریف بسیار خوب و سنجیده بود و من معتقدم که ظریف مطمئناً در مورد پرونده ایران بسیار خوب عمل کرده است و استدلال‌های قوی ارائه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز