خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد:

باید برای توسعه مناطق محروم امتیازات بیشتری نسبت به سایر مناطق قائل شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۹۴

جلسه دیدار تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان‌های مردم نهاد با معاون اول رییس جمهور عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه از خیرین مدرسه ساز و خیرین عرصه سلامت به عنوان افرادی نوع دوست و دلسوز کشور یاد کرد و گفت: خیرین با عشق و علاقه به دنبال رسیدگی به مشکلات افراد ضعیف و مناطق محروم هستند.

جهانگیری ضمن قدردانی از تلاش های خداپسندانه تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه رسیدگی به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این موضوع آنقدر اهمیت دارد که در برخی روستاهای کشور مدارسی با یک دانش آموز دایر است که حکایت از توجه به تحصیل کودکان این کشور است.

جهانگیری با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی مناطق محروم کشور کودکانی بدون شناسنامه و اسناد هویتی زندگی می کنند، گفت: شناسایی این کودکان بازمانده از تحصیل کاری دشوار است که امیدوارم با فعالیت تشکل های مردم نهاد شاهد شناسایی این کودکان و هدایت آنها به مدارس باشیم.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: البته در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی با تأسیس نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزسیتی و نهادهایی از این دست تلاش شده است که افراد نیازمند شناسایی و مورد رسیدگی قرار گیرند اما همچنان افرادی در حاشیه شهرها زندگی می کنند که تحت پوشش هیچ یک از این نهادها نیستند و با انواع آسیب های اجتماعی مواجه هستند.

جهانگیری با بیان اینکه در شاخص های اقتصادی و توسعه نیز شاهد بی عدالتی در مناطق مختلف کشور هستیم، گفت: با وجود آنکه در طول سال های گذشته همواره دولت ها تلاش کرده اند که با اعطای امتیازهایی نظیر معافیت عوارض و مالیات در مناطق محروم کشور، زمینه توسعه و سرمایه گذاری را فراهم کنند اما امروز می بینیم که وضعیت مناطق محروم همچنان در جایگاه پایین تری نسبت به مناطق برخوردار قرار دارند و به نظر می رسد که باید امتیازات بیشتری برای توسعه مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته شود.

معاون اول رییس جمهور اقدامات تشکل های فعال در حوزه حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را ارزشمند توصیف کرد و گفت: توجه به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل تقریباً در کشور جدید است و امیدوارم با کار ارزشمندی که شما آغاز کرده اید این موضوع به موضوعی عمومی در کشور تبدیل شود و ظرف مدت کوتاهی شاهد کاهش چشمگیر تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور باشیم.

در این جلسه مدیران عامل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، موسسه حامی دانش آموزان مناطق محروم کشور، موسسه حامیان آینده نگر سیستان و بلوچستان و موسسه خانه توسعه روستا و عشایر گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های خود برای کمک به مناطق محروم کشور و کمک به کودکان بازمانده از تحصیل ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز