خبرگزاری کار ایران

حشمتی مهذب:

جمعیت کیفری زندان در تهران بسیار زیاد است/ بر مجازات‌های جایگزین حبس، تمرکز بیشتری شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۸۶

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: جمعیت کیفری زندان در تهران بسیار زیاد است و با توجه به مشکلاتی که زندانیان و خانواده های آنان دارند؛ انتظار این است که با تمرکز بیشتر بر استفاده از تاسیسات جدید در قوانین و مجازات های جایگزین، جمعیت کیفری زندان ها کاهش قابل توجه یابد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای معاونین، اظهار کرد: مردم دغدغه اصلی نظام و به ویژه مقام معظم رهبری هستند و در این راستا ضرورت دارد با تمام وجود در خدمت مردم باشیم و آنان را تکریم، مشکلاتشان را پیگیری و برخورد مناسبی با آنان داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و باید نهضت خدمت رسانی را جدی بگیریم و رضایت مردم در اولویت کار و فعالیت های ما باشد و با برخورد خوش می توان خیلی از مشکلات آنان را حل نمود، چراکه پاسخگویی به مردم یک وظیفه شرعی و قانونی است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در فرمایش اخیرشان بر این موضوع تاکید فراوان داشتند و بدین منظور موضوع پیشگیری را خیلی جدی باید گرفت تا نتایج مثبت و ثمره آن را مشاهده کنیم.

حشمتی مهذب خاطر نشان کرد: جمعیت کیفری زندان در تهران بسیار زیاد است و با توجه به مشکلاتی که زندانیان و خانواده های آنان دارند؛ انتظار این است که با تمرکز بیشتر بر استفاده از تاسیسات جدید در قوانین و مجازات های جایگزین، جمعیت کیفری زندان ها کاهش قابل توجه یابد.

وی کمبود نیروی انسانی را یک مشکلی مهم برشمرد و گفت: ما در زمینه تامین کادر قضایی و اداری دغدغه و کمبود زیادی داریم و در خیلی از جاها باید این تعادل و تناسب ایجاد شود و از ظرفیت و تخصص و توان نیروی انسانی به طور کامل استفاده شود تا ضمن کاهش وارده ها و همچنین با تلاش در جهت پیشگیری، فضایی مناسب جهت صدور آرای متقن فراهم گردد.

رییس کل دادگستری استان تهران در خاتمه عنوان کرد: ما در برنامه های تحولی جاری بر روی رفع مشکلات نواحی قضایی شهرستان های تهران تاکید فراوان داریم و باید بر روی مسائل و مشکلات آنان متمرکز و گروه های بازرسی به صورت مداوم، مستمر و جدی در واحد قضایی حضور داشته تا ضمن رفع مشکلات بتوانیم یک بازخورد مناسب به جامعه ارائه دهیم.

وی گفت: در سال گذشته با تلاش جمعی توانستیم، رسیدگی های خیلی خوبی همراه با کاهش موجودی و بهبود وضعیت آماری در بخش های مختلف ارائه دهیم.

وی افزود: کار و تلاش و فعالیت در کلام بزرگان نیز مورد توجه و تاکید می باشد و امیدوارم خداوند متعال به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی به ما توفیق عنایت فرماید تا در راه صلاح بمانیم و راه و مشی آنان را ادامه بدهیم.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید نهضت خدمت رسانی را در دادگستری تهران جدی بگیریم؛ چرا که کار و تلاش و فعالیت به فرموده امام راحل(ره) عبادت است و در تمام کارهایی که صورت می گیرد، باید رضایت مردم و اجابت خواسته های آنان در اولویت باشد.

وی ادامه داد: با اخلاق خوش اسلامی می توان خیلی از مشکلات را حل کرد و همه باید پاسخگوی مردم باشند و با افزایش کار و تلاش خود سعی کنیم تا از این وضعیت خارج و یک بازخوردمناسب به جامعه ارائه بدهیم.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: در همایش اخیر هفتم تیر به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه دادگستری تهران به عنوان استان برتر در کل کشور از جهت مقابله با مفاسد اقتصادی انتخاب شده و این حاصل تلاش همه  عزیزان در بخش های مختلف می باشد.

موفقیت دادگستری تهران در کاهش آمار موجودی پرونده‌ها

حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران نیز در این مراسم، گفت: با تلاش کلیه کارکنان در محاکم تجدید نظر تهران در پایان سال ۹۸ رسیدگی به پرونده های قضایی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عملکرد محاکم تهران با افزایش نرخ رسیدگی از ۹۲ درصد به ۱۰۲درصد رسیده و در نتیجه عملکرد مثبتی  معادل ۳۱۵۴ فقره پرونده داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: در رسیدگی های سال گذشته چهار هزار و ۳۴۷ فقره از تعداد ۹۷ هزار و ۳۳۱ پرونده مسن در دادگستری استانم تهران  کاسته شده است.

حسن بابایی متذکر شد: در راستای کاهش جمعیت زندان، تعداد ۱۲۰۰ پرونده زندانی دار در دادسرا تجمیع و از این تعداد معادل ۶۰۰ نفر نیز مشمول آزادی مشروط شدند و افزون بر این تشکیل شورای مصلحین برای جلب رضایت از محکومین به قصاص و فعال سازی بیش از پیش کمیسیون عفو در داسرا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز