خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ تخت روانچی به دبیرکل سازمان ملل عنوان شد؛

چهار دیپلمات روبوده شده توسط اسرائیل در سال ۶۱ زنده هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۵۸

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در در نامه‌ای از گوترش خواست به روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی که در تیر ماه سال ۱۳۶۱ در لبنان ربوده شده‌اند، مساعدت کند.

به گزارش ایلنا، مجید تخت روانچی به مناسبت سی و هشتمین سال‌روز ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان، به آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان نامه‌ای نوشت و از سازمان ملل درخواست مساعدت کرد.

وی در این نامه از گوترش خواست به روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی که در تیر ماه سال ۱۳۶۱ در لبنان ربوده شده اند، مساعدت کند.

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل در نامه خود تاکید کرد که طبق اخبار و اطلاعات موجود، این افراد بلافاصله پس از ربوده شدن در نزدیکی بیروت در منطقه‌ای که آن زمان تحّت اشغال نیروهای رژیم اسرائیل بوده است، به نیروهای این رژیم تحویل داده شده اند و شواهد بعدی نیز نشان می‌دهد که آنها در زندان‌های رژیم مذکور بوده و زنده هستند.

تخت روانچی ضمن اشاره به اعلام آمادگی دبیرکل وقت سازمان ملل در سال ۱۳۸۷ برای مساعدت به روشن شدن سرنوشت این دیپلمات‌ها و استقبال ایران از این پیشنهاد، و یادآوری آلام افراد ربوده شده و خانواده‌های آنها طی ۳۸ سال گذشته، و نیز تأکید بر اهمیت ابعاد انسانی موضوع، از دبیرکل این سازمان خواسته است تا در این زمینه مساعدت کند.

در این نامه همچنین به پیشنهاد ایران به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مبنی بر تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب در این باره اشاره شده و از دبیرکل خواسته شده از فعالیت‌های آن حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه ربودن دیپلمات‌های ایرانی مغایر حقوق بین‌الملل و به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی است، مسئولیت سازمان ملل در برخورد با این موضوع و طرح مسئولیت رژیم اسرائیل را مورد تأکید قرار داد.

نماینده ایران همچنین به همکاری دولت لبنان در این زمینه اشاره و یادآوری کرد که دولت آن کشور نیز در گذشته رسماً خواستار مساعدت دبیرکل سازمان ملل در روشن شدن سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز