خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات فرهنگی درباره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن نمایندگان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۹۱

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در خصوص دریافت حقوق و تسهیلات نمایندگان ارائه داد.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حقوق دریافتی نمایندگان که امروز منتشر شد و حق مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی آنان گفت: خیر، این مبلغ حق مسکن نیست و در واقع تسهیلات مسکن است که برای کسانی که فاقد محل سکونت در تهران هستند، واریز می‌شود که در ادوار گذشته مجلس هم رخ داده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دورهای  گذشته مجلس این ملبغ را برای تامین هزینه به نمایندگان پرداخت می‌کرد که این دوره هم مجلس اعلام آمادگی کرده که به جای یکجا دادن این مبلغ به طور ماهانه در پرداخت تامین اجاره بها به نمایندگان کمک کند و باید یادآور شوم این امر از نظر تعریف سازمانی جزو ابزارهای مدیریتی است نه امکانات رفاهی.

وی ادامه داد: امکانات رفاهی همان حقوق ۱۱ میلیون تومانی است که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری به نمایندگان داده می‌شود و همه دستگاه‌ها و سازمانها طبق قانون این حقوق را دارند اما سایر هزینه‌ها مانند اجاره دفتر، پرداخت حقوق کارکنان این دفاتر و غیره در اختیار نماینده قرار می‌دهند.

فرهنگی ادامه داد: با توجه به پراکندگی نمایندگان در سطح کشور، مجلس امکان این را ندارد در هر شهری اداره‌ای را تامین کند و  امور نمایندگان را رتق و فتق و تامین کند؛ زیرا هزینه‌ها چندین برابر می‌شود. بنابراین مبلغی را در اختیار خودشان قرار می‌دهد که آنها را مدیریت کنند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: یک نماینده مانند یک فرماندار و بخشدار کارمندانی در اختیار دارد و هزینه‌هایی دارد که خدمات اداری است و حقوق حساب نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از نمایندگان در تهران مستقر هستند، از این ودیعه مسکن نمی‌توانند استفاده کنند که به صورت وام و تسهیلاتی در اختیار این نمایندگان قرار می‌گیرد که به تدریج از دریافت‌شان کم می‌شود.

فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا آمار دقیقی از نمایندگانی که تسهیلات مسکن را دریافت نکرده‌اند، وجود دارد یا خیر، گفت: تهیه این آمار کار مشکلی نیست و بر طبق مصوبه هیأت درخواست مقرر  بر این شد که حسب درخواست و تقاضا برای کسانی که فاقد مسکن در تهران هستند این امکان فراهم شود. اتفاقا سایر نمایندگانی که این مبالغ را دریافت می‌کنند معترض هستند زیرا عقیده دارند مجلس باید خانه‌هایی را اجاره کند و در اختیار نمایندگانی که فاقد مسکن هستند و در هتل به سر می‌برند، قرار دهد.

وی ادامه داد: در گذشته، مجلس خانه‌هایی را تهیه و در اختیار نمایندگان قرار داد که اما حواشی داشت بنابراین تصمیم گرفته شد تسهیلات مسکنی در اختیار نمایندگان قرار بگیرد تا آنها خودشان محلی را برای زندگی انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز