خبرگزاری کار ایران

ریسپانسیبل استیت گزارش داد؛

سیاست ترامپ از ابتدا محکوم به شکست بود

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۲۱۹

ریسپانسیبل استیت در گزارشی به سیاست خارجه ترامپ پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از ریسپانسیبل استیت کرافت؛ جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق در کتاب جدیدش  بر این عقیده است که ترامپ به دیپلماسی مرسوم هیچ اعتقادی ندارد و در عوض نگاهش به روابط بین الملل به تاکتیک‌های بازار املاک نزدیک است. ترامپ به این فکر بود در این زمینه جان بولتون می‌تواند کمکی برای وی باشد اما اشتباه فکر می‌کرد.

 جان بولتون از اشتیاق  ترامپ برای دستیابی به توافق با  دشمنان سخن می‌گوید اما  جان بولتون جنگ‌طلب سعی می‌کرد تا از هرگونه حرکت ترامپ به سمت دیپلماسی به طور خاص با ایران جلوگیری کند.  

سبک مذاکره دولت ترامپ بر این محور است که با تقویت قدرت، فشار را بر طرف مقابل افزایش دهید تا درگیری اجتناب‌ناپذیر به نظر برسد و سپس از آنها خواهان مذاکره و توافق باشید. 

 ترامپ می‌خواست با بهره‌گیری از مشاوران جنگ‌طلب افراطی مانند بولتون و پمپئو بتواند قدرت جنگ‌طلبی دولت را افزایش دهد و دشمنانی مانند کره شمالی و ایران را متقاعد کند که اگر با شرایط مورد نظر ترامپ مذاکره نکنند با نابودی کامل روبرو می‌شوند.

جان بولتون در کتاب بر این تاکید دارد که ترامپ در  حیرت بود که چرا ایرانی‌ها برای التماس به توافق نیامده‌اند. ترامپ ،جان کری (وزیر خارجه پیشین) را مقصر می‌دانست و ادعا می‌کرد که او به ایرانیان گفته تا خروج ترامپ از کاخ سفید مذاکره نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز