خبرگزاری کار ایران

استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو:

نشست شورای امنیت نشانگر انزوای آمریکا بود/ آینده برجام با انتخاب دوباره ترامپ تاریک‌تر می‌شود/ صبر تا نوامبر، بهترین کاری است که دنیا در پیش گرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۰۳۲

استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو گفت: اکنون همه اعضای شورای امنیت منتظر ماه نوامبر و تغییر ریاست جمهوری در آمریکا هستند. همه ما منتظریم آمریکایی‌ها با رهبری جدید به برجام بازگردند.

پاول پاوست استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.

وی در ابتدا به شکست سیاست ترامپ برای تمدید تسلیحاتی علیه ایران اشاره کرد و گفت: می توانم بگویم که وقایع شورای امنیت سازمان ملل کاملاً قابل توجه و بسیار مهم در حوزه سیاست خارجی آمریکا و روابط با ایران است و نشان دهنده شکست آمریکا برای همراه کردن اعضای این نشست بود.

پاول پاوست افزود: این واقعیت که ایالات متحده نتوانسته است حمایتی برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه  ایران را به دست آورد ، یک عقب گرد و انزوای دیپلماتیک برای آمریکا است و یک شکست محسوب می‌شود و نشان دهنده شکست ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران است.

وی در ادامه در مورد تلاش اروپا برای حفظ برجام گفت: اکنون اروپا نشان می‌دهد خواهان حفظ برجام است.

وی تاکید کرد: اروپا در نشست شورای امنیت توان مخالفت با آمریکا را یافت و در واقع جرات این را یافت تا مخالفت خود با تمدید تحریم ها و نابودی برجام را نشان دهد  که این موضوع  نشان می دهد که بیشتر اعضای شورای امنیت ، به ویژه انگلیس ، فرانسه و آلمان مایل به تداوم برجام هستند و با بیانیه‌هایی در روزهای اخیر  تمایل خود به حفظ تعهداتشان در برجام را نشان داده اند.

این استاد دانشگاه در مورد آینده برجام گفت: آینده برجام و روابط ایران و آمریکا اکنون وابسته به انتخابات آمریکا است. در واقع آینده برجام وابسته به رئیس جمهور آمریکاست.

وی ابراز نگرانی کرد که در صورت انتخاب مجدد ترامپ، آینده برجام تاریک شود.

پاول پاوست اضافه کرد: اکنون همه اعضای شورای امنیت منتظر ماه نوامبر و تغییر ریاست جمهوری آمریکا هستند. همه ما منتظریم آمریکایی‌ها با رهبری جدید به برجام بازگردند.

وی تاکید کرد: اکنون صبر تا نوامبر بهترین کاری است که دنیا در پیش گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز