خبرگزاری کار ایران

رونمایی سریالی از سه مقام مسئول در ایستگاه‌های دروغ پردازی!

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۰۲۴

رویترز، رسانه‌ای که در اجرای طرح‌های سفارشی برای رژیم صهیونیستی ابایی از قرار گرفتن در جایگاه یک رسانه زرد نیز ندارد در حادثه اخیر سایت هسته ای نطنز نیز مشابه فضاسازی در موضوع تورقوزآباد، اخبار جعلی را از زبان ۳ مسئول ایرانی ناشناس منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نورنیوز، بامداد پنج شنبه ۱۲ تیرماه ۹۹ پس از رخداد حادثه‌ای در یکی از سوله‌های در دست تجهیز مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن( نطنز)، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ضمن اعلام این خبر گفت: تیم‌های کارشناسی سازمان با حضور در محل وقوع حادثه مشغول بررسی علل این واقعه هستند.

یک روز بعد یعنی عصر جمعه کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را به صورت دقیق مشخص کرده است که به دلایل امنیتی فعلا امکان اعلام آن نیست.

در همین حال؛ رسانه‌ها و شبکه‌های معاند در تلاشی آشکار و برنامه ریزی شده ضمن اعلام اخبار نادرست و گمانه‌زنی‌های نامربوط سعی کردند ضمن اعتمادزدایی از نهادهای مسئول و رسانه‌های رسمی کشور، سیر طبیعی تحقیق در مورد حادثه را نزد افکار عمومی داخل ایران مخدوش کنند.

در این میان نقش رسانه هایی که به صورت مستقیم و یا نیابتی با رژیم صهیونیستی همکاری نزدیک دارند در صحنه گردانی، تولید و انتشار اخبار هدفمند برای القاء گزاره هایی که تقویت کننده مواضع ضدامنیتی رژیم صهیونیستی است بسیار پررنگ بود.

رویترز، رسانه ای که در اجرای طرحهای سفارشی برای رژیم صهیونیستی ابایی از قرار گرفتن در جایگاه یک رسانه زرد نیز ندارد در انتشار اخبار دروغ درباره حادثه اخیر سایت هسته ای نطنز نیز مشابه فضاسازی در موضوع تورقوزآباد، اخبار جعلی را از زبان ۳ مسئول ایرانی ناشناس منتشر کرد.

رویترز ادعا کرد سه تن از مقامات ایران حادثه را ناشی از عملیات سایبری دانسته‌اند. این در حالی است که نه هویت این افراد و نه دلیل گفتگوی اختصاصی آنها با رویترز مشخص نیست.

نکته جالب در این مدل زرد و غیر حرفه‌ای رویترز اینکه؛ در ماجرای جنجالی «تورقوزآباد» نیز که با نمایش تبلیغاتی نتانیاهو همراه بود دقیقا همین مدل اجرا شد و در تاریخ ۱۷ شهریورماه ۹۸ (۸ سپتامبر ۲۰۱۹) چند "منبع آگاه" که هیچگاه نام و نشانی از آنان برده نشد، به یاری رویترز شتافتند تا سناریوی خیالی آنها را در آن پروژه تکمیل کنند!

این تلاش گسترده که پیش از این در قالب دروغ‌پردازی‌های فانتزی و تصاویر نمایشی و سرگرم کننده همچون «سریال تهران» و گاه در قالب بهره بردن از کانال‌های تلویزیونی، سایت‌های خبری و اکانت‌های توئیتری همسو صورت گرفته، در رخداد اخیر نتوانست به یاری اهداف ضدامنیتی رژیم صهیونیستی بیاید.

در حادثه‌ای که روز پنج شنبه در سایت هسته‌ای نطنز اتفاق افتاد مقامات مسئول ایرانی بلافاصله با مشخص کردن ابعاد حادثه به بخشی از سوالات مطرح شده در افکار عمومی پاسخ دادند در حالی که رسانه‌های غربی بی‌توجه به حقایق مطرح شده، برای پیشبرد اهداف خود از منابع غیرواقعی و غیرشفاف برای پوشش خبر استفاده کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز