خبرگزاری کار ایران

«جهانگیری» در جلسه تامین ارز:

با وجود فشارها عملکرد ارزی بانک مرکزی قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۰۱۹

معاون اول رییس‌جمهور گفت: بانک مرکزی با وجود فشارها و محدودیت های ارزی، عملکرد مناسبی در تأمین ارز مورد نیاز کشور داشته که قابل تقدیر است.

به گزارش ایلنا، جلسه بررسی نحوه تأمین ارز کالا‌های اساسی و ضروری ظهر امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۹۹ به ریاست «اسحاق جهانگیری»  معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده، روند تخصیص ارز برای تأمین دارو و کالاهای اساسی را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب بانک مرکزی و وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، دغدغه و نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی و دارو وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حل مشکل کمبود انسولین در کشور و اقدامات انجام شده این وزارتخانه برای تأمین واکسن آنفلوآنزا تصریح کرد: معمولاً در فصل پاییز مطالبه جدی برای واکسن آنفلوآنزا وجود دارد و لازم است از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا مردم نسبت به تأمین این واکسن اطمینان خاطر داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور از بانک مرکزی نیز به خاطر تعامل مناسب و همکاری برای تأمین ارز مورد نیاز دستگاه های متولی تأمین دارو و کالاهای اساسی قدردانی کرد و گفت: بانک مرکزی با وجود فشارها و محدودیت های ارزی، عملکرد مناسبی در تأمین ارز مورد نیاز کشور داشته که قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین دارو و کالاهای اساسی در کشور و لزوم اطمینان بخشی به جامعه در خصوص عدم کمبود اقلام ضروری در کشور، از بانک مرکزی، وزارتخانه های صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی خواست روند مناسب تأمین دارو و کالاهای اساسی را با جدیت استمرار بخشند تا مردم دغدغه ای در خصوص کمبود این گونه کالاها نداشته باشند.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ضمن قدردانی از همکاری های بانک مرکزی گزارشی از روند تأمین دارو در کشور ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری های بانک مرکزی گره های بزرگی در بخش تأمین مواد اولیه دارو باز شد و امروز دغدغه و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

دکتر نمکی از رفع مشکل کمبود انسولین در کشور خبر داد و به ارائه گزارشی از تلاش ها و اقدامات انجام شده برای واردات و تأمین واکسن آنفلوآنزا پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت ذخایر نهاده ها نظیر ذرت، جو، کنجاله، روغن خام و دانه های روغنی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده مشکل و نگرانی در تأمین این اقلام نخواهیم داشت.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گزارشی از وضعیت ذخایر ۲۰ قلم از کالاهای اساسی، میزان ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص این کالاها ارائه کرد.

در ادامه این جلسه رییس سازمان بنادر و کشتیرانی و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین وضعیت موجودی کالای اساسی در بنادر کشور، آمار شناورهای حامل کالاهای اساسی در لنگرگاه ها و بنادر و آمار موجودی اقلام ضروری به تفکیک نوع کالا ارائه کرد و به مقایسه روند تخلیه کالاهای اساسی از کشتی و بارگیری این اقلام پرداخت.

در این جلسه که رییس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشت، نحوه تأمین ارز مورد نیاز دارو و کالاهای اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه های متولی تأمین دارو و کالاهای اساسی هماهنگی های لازم را با بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز خود داشته باشند تا بر اساس برنامه زمان بندی و اولویت های تعیین شده، ارز مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز