خبرگزاری کار ایران

مولوی در صحن مجلس:

قرار نیست در وزارت امور خارجه فقط پیگیر امور خارجی‌ها باشید

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۱۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در وزارت خارجه کارشناس اقتصادی وجود ندارد و اکثر این افراد با مدرک فرهنگی و سیاسی استخدام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مولوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر امور خارجه گفت: گویا در دستگاه دیپلماسی شما، دیپلماسی را برای دیپلماسی انتخاب کرده‌اید و این در حالی است که نظریه‌پردازی‌هایتان باید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران به اعداد و ارقامی تبدیل شود که امیدواری ایجاد کند اما در شرایط کنونی معکوس این حالت است.

نماینده آبادان ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی دل‌ها را فتح کرد، بعد از این فتح‌الفتوح چه کردید؟ مگر نه اینکه مدعی هستید تسهیل‌گر امور اقتصادی هستید، اصلا در وزارت امور خارجه کارشناس اقتصادی دارید؟ کارشناسان این وزارتخانه را به عنوان اقتصادی معرفی می‌کنید اما آنها دارای مدارک تحصیلی مرتبط با امور فرهنگی و سیاسی هستند.

وی یادآور شد: عدد و ارقام بیانگر این است که حجم مبادلات اقتصادی ایران با کل دنیا ۹۸ درصد است ولی با اروپا ۲ درصد است، از سوی دیگر اکثر پست‌هایی که شما در اروپا دارید تکمیل شده و همچنان بر سر آنها دعوا وجود دارد، چرا با کشورهایی همچون چین، هند و عراق که حجم مبادلات ایران است بعضا در حد سفیر و کنسولگری با مشکل مواجه هستید.

مولوی تأکید کرد: اصول ۷۷، ۷۸ و ۱۲۵ قانون اساسی بر تأمین مصالح کشور تأکید دارد، الان مدعی بودید بیشترین سفر و مراودات را با عراق دارید، آخرین سفر رئیس‌جمهور که به این کشور داشت و قرار بود کمیسیونی برای لایروبی اروند و مراودات مرزی تشکیل شود، چه نتیجه‌ای داد جز اینکه نتیجه این است که الان مرز شلمچه تعطیل شده است و محور بزرگ اروندرود که زمانی محل تجارت، گردشگری و صیادی بود، بی‌فایده مانده است. بنابراین اگر این سیاست خارجی‌تان است، باید در آن تجدیدنظر کنید چرا که آنچه می‌بینیم نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظارمان این است در وزارت امور خارجه که به این نام نامگذاری شده حواستان باشد قرار نیست فقط پیگیر امور خارجی‌ها باشید بلکه باید دیپلماسی خود را به دیپلماسی عمل تبدیل کنید که مبادا در تسهیل‌گری شما دلار را با حجم بالا ببینیم که کمر اقتصاد مملکت را شکسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز