خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

از توهین نمایندگان به ظریف تا تشکر کنایه‌آمیز وزیر امورخارجه از مهمان‌نوازی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۷۱۸

جلسه امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) مجلس شورای اسلامی با دستور کار ارائه گزارش از سوی وزیر امور خارجه آغاز شد که به دور از حاشیه نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان پس از سخنان ظریف در بخش اول در صحبت‌های خود از هیچ توهینی به ظریف دریغ نکردند و او را ذلیل و دروغگو خواندند و گفتند که به آمریکا در بحث برجام کمک کرده است.

هنگامی که سخنان نمایندگان به اتمام رسید و زمانی که وزیر امورخارجه پشت تریبون قرار گرفت تا پاسخ سوالات‌شان را بدهد، عده‌ای از آنان با اعلام اخطار قانون اساسی خواهان صحبت شدند که رئیس مجلس بارها تذکر داد: «اجازه بدهید صحبت‌های وزیر امورخارجه تمام شود بعداً» اما نمایندگان به صحبت‌های رئیس مجلس توجه نکردند و با داد و فریاد خواهان دادن اخطار شدند.

ظریف که آغاز به سخن گفتن کرد؛ عده‌ای از نمایندگان با فریاد وی را دروغگو خطاب کردند، وی گفت: شما من را ذلیل دروغگو خطاب کردید در صورتی که مقام رهبری به من صفت شجاع و صادق گفتند. اگر از حاج قاسم می‌گویید بدانید که هر هفته با او جلسه داشتم و هر اتفاقی در منطقه می‌افتاد با هماهنگی کامل بود. اگر شما نمی‌دانید، بپرسید. 

در این هنگام یکی از نمایندگان گفت: ظریف به ما توهین می‌کند و می‌گوید شما نفهم هستید.

ظریف گفت: شما نماینده ملت هستید من سر تعظیم فرود می‌آورم که چنین چیزی گفتم! من در برابر نمایندگان ملت شریف ایران با کمال خضوع می‌ایستم و با گوش جان به صحبت‌ها، انتقادات و سخنان‌شان گوش می‌دهم.

وزیر امور خارجه گفت: نمایندگان محترم بدانید برای آمریکا اصلاح‌طلب، اصولگرا، انقلابی و غیر انقلابی تفاوتی ندارد، ما همه در یک کشتی هستیم؛ برای رژیم صهیونیستی اطلاح‌طلب، اصولگرا، انقلابی و غیرانقلابی فرقی ندارد او با تمامیت ارضی و جغرافیای ایران مخالف است، بدانید که اگر اتفاقی بیفتد همه در این کشتی حضور داریم .

زمانی که سخنان ظریف پایان یافت کریمی قدوسی شروع به شعار دادن علیه ظریف کرد و گفت: « مرگ بر دروغگو و چند نفری هم وی را همراهی کردند.»

در  انتها ظریف عنوان کرد: ممنونم از مهمان‌نوازی شما،

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز