خبرگزاری کار ایران

ظریفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

نهاد جایگزین «شورای عالی سیاست‌گذاری» باید هر چه سریع‌تر مشخص شود/ نامه خوئینی‌ها تصمیم شخصی بود/ اصلاح‌طلبان به گفت‌وگوهای درونی بپردازند

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۴۶۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر من باید هرچه سریع‌تر جایگزین شورایعالی سیاستگذاری تعیین شود. همچنین لازم است که اصلاح‌طلبان به گفت‌وگوهای درونی بپردازند.

غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نامه اخیر موسوی خوئینی‌ها به منزله فعال شدن وی و طیف همفکران او در عرصه سیاسی است، گفت: تصور من این طور نیست، حتی از بعضی از افراد موثری که در کنار آقای موسوی خوئینی‌ها هستند، درخصوص این نامه پرسیدم و آن‌ها هم عنوان کردند که انتشار نامه تصمیم‌گیری شخص ایشان بوده و به یک جمع‌بندی رسیدند و به اعتبار آن جمع‌بندی شخصی احساس کردند که باید در این شرایط ورود کنند و نظرات خود را بگویند.

وی ادامه داد: این مساله بیشتر تصور جریان کارگزاران است که تلاش می‌کند یک دسته‌بندی این چنینی ایجاد کند، وگرنه مجمع روحانیون و شخص آقای خوئینی‌ها در این دو دهه اخیر هیچ‌گاه نگاه مرزبندی شده و رادیکال به آن معنا که آن‌ها می‌گویند، ارائه نکردند.

ظریفیان در ادامه اظهار داشت: اینکه گفته می‌‌شود این نامه سومین گام برای جدایی و فعالیت طیف رادیکال است را قبول ندارم، این بیشتر روایت‌سازی است. این نامه بیشتر براساس تصمیم کسی که در تاریخ انقلاب سابقه، مسئولیت و نقشی داشته تنظیم شده و با خود به این جمع‌بندی رسیده که نامه‌ای را به این شکل ارائه کند که حتی نزدیکان ایشان هم از اینکه قصد انجام چنین کاری وجود داشته، بی‌اطلاع بودند.

وی افزود: به دلیل عدم حضور احزاب قوی و اثرگذار، شرایط اصلاح‌طلبان یک وضعیت سیال و ژلاتینی است و در نتیجه این ویژگی، سلیقه‌ها و تفکرات متنوعی در آن وجود دارد، لذا این مساله منجر به برخی چنددستگی‌ها و اظهارنظرهای غیرمنطبق با واقعیت می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با تاکید بر ضرورت گفت‌وگو درون جریان اصلاح‌طلب، بیان داشت: به نظر من باید هرچه سریع‌تر جایگزین شورایعالی سیاست‌گذاری تعیین شود. همچنین لازم است اصلاح‌طلبان در درون به گفت‌وگو بپردازند و برای سه پرسش مهمی که برای تداوم فعالیت و تصمیم‌گیری در خصوص آینده با آن مواجه هستند پاسخی بیایند، نخست اینکه قصد حضور در انتخابات دارند یا نه، دوم اگر قصد حضور دارند اساسا امکان این اتفاق برای آن‌ها وجود دارد یا نه و سوم اینکه اگر امکان هم وجود دارد آیا زمینه‌های اجتماعی آن هم فراهم است یا خیر؟

وی در پایان گفت: بخشی از گفته‌های رهبر اصلاحات هم این بود که ما باید از اصلاحات سیاست‌محور به اصلاحات جامعه‌محور تغییر رفتار بدهیم، باید این مساله بررسی شود که قرار است با تغییر رویکرد در این حوزه فعال شوند و ادبیات و برنامه‌ریزی ویژه‌ آن حوزه را ایجاد کنند یا خیر. به عقیده‌ من لازمه‌ مهم این روزهای اصلاح‌طلبان گفت‌وگوهای خیلی جدی با یکدیگر درون جریان اصلاحات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز