خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

در دولت یازدهم و دوازدهم هر ۵۰ روز یک تصفیه‌خانه آب شهری افتتاح کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۳۴

زئسش‌جمهور گفت: اینکه قادر هستیم در دولت یازدهم و دوازدهم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح کنیم و هر پنجاه روز یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح کنیم برای ما دارای اهمیت بسیاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در ادامه پنجشنبه‌های افتتاحی دولت امروز ۱۲ تیرماه ۹۹ در آیین افتتاح تصفیه‌خانه‌های استان‌های فارس و کرمانشاه، با تبریک فرا رسیدن میلاد ثامن الائمه گفت: امروز شاهد افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هایی در استان فارس و کرمانشاه بودیم که در هر دو استان بخشی از این افتتاح‌ها مربوط به آب و تصفیه خانه‌ها می‌شد و این دو استان‌هایی هستند که در شرایط آبی خوبی قرار ندارند برای همین هم این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن تشکر از مدیران، مهندسان و کارگران در وزارت نیرو و بخش خصوصی اظهار داشت: کار بسیار بزرگی انجام گرفته که در مناطق شهری ۹۹.۹ درصد از آب شرب بهداشتی پایدار استفاده می‌کنند و در مناطق روستایی نیز بیش از ۸۲ درصد از آب بهداشتی پایدار بهره‌مند می‌شوند. اینکه قادر هستیم در دولت یازدهم و دوازدهم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح کنیم و هر پنجاه روز یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح کنیم برای ما دارای اهمیت بسیاری است.

رئیس‌جمهور افزود: به ویژه اینکه مردم ایران می‌دانند کل تصفیه‌خانه‌های کشور پیش از انقلاب تنها ۴ عدد بوده است یعنی از ۴ عدد به ۲۴۲ تصفیه خانه فاضلاب رسیده و امروز تا پایان دولت افتتاح‌های دیگری هم خواهیم داشت. در زمینه تصفیه آب نیز مردم ما مطلع هستند در آغاز پیروزی انقلاب فقط ۲۷ تصفیه‌خانه آب داشتیم اما اکنون ۱۵۶ تصفیه‌خانه فاضلاب داریم که ۳۷ عدد از آن در دولت یازدهم و دوازدهم افتتاح شده است. این نشان می‌دهد که در دولت یازدهم یک جهش ایجاد شده است و اکنون شاهد ثمرات آن هستیم. این درحالی است که در شرایط تحریم و کرونا قرار داریم و هر روز ستمگر و ابرقدرتی مثل آمریکا ما را در فشار تهدید و تحریم قرار می‌دهد اما در این شرایط ما توانستیم افتخارآمیز حرف بزنیم.

وی با اشاره به تعداد تصفیه‌خانه‌های قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که حرکت ما یک حرکت پرشتاب بوده است و همه مردم ما برای سرزمینشان هم در بخش خصوصی هم بخش دولتی تلاش زیادی کرده‌اند.

روحانی اظهار‌ کرد: اینکه ما بتوانیم با آمار ‌و ارقام و زمانبدی حرف بزنیم یکی از آرزوهای من بود، در کشورهای غربی تاریخ و روز بهره‌برداری اعلام می‌شود؛ امروز در کشور ما نیز در قسمت آب و برق به این نقطه رسیده‌ایم و وزیر اعلام می‌کند در شش ماهه بعدی و یا سال آینده چه طرح‌هایی افتتاح خواهد شد. منظم بودن و برنامه‌ریزی دقیق داشتن برای ما مهم است و مردم را بانشاط و امیدوار می‌کند.

وی افزود: نکته دوم مساله غرب کشور است، در مساله غرب کشور یک کار عظیم و بزرگی انجام گرفته که ۵۳ سد را به ثمر رساندیم که ۲۴ سد در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد.

وی ادامه داد: آبادانی سرزمین ما در غرب کشور مخصوصاً شهرهایی که در دوران دفاع مقدس در اوج حملات دشمن و اشغال دشمن بودند؛ یعنی سد شرف‌شاه در کرمانشاه است و آب این سد به گیلانغرب و سومار می‌رسد و آب سد باعث آبادانی این شهر می‌شود و موجب رونق کشاورزی، صنعت و آب شرب مردم خواهد شد.

روحانی بیان کرد: به وزیر راه و‌ وزیر امور خارجه‌ تاکید می‌کنم که تلاش کنیم با آبادانی سومار یکی از شهر‌های تجاری ما به عراق باشد.

وی اضافه کرد: سومار می‌تواند در آینده یک شهر مرزی مهم برای تبادل کالا با کشور عراق باشد که امروز قدم مهمی در این راستا برداشته شد.

رییس دولت دوازدهم گفت: تا پایان امسال قدم‌های خوبی برای استان ایلام، استان کرمانشاه و استان خوزستان برداشته خواهد شد و تا پایان سال افتتاح‌های خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت.

وی افزود: ۱۸ هزار هکتار در دست طراحی برای لوله‌کشی و کانال‌کشی و زه‌کشی است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار آماده شده و بقیه آن نیز در سال جاری آماده خواهد‌شد.

رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما هم همیشه پر نشاط باشند و بدانند علیرغم فشارها و تحریم‌ها مردم و دولت و مسئولان همواره برای خدمت‌رسانی و حل مشکلات تلاش خود را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز