خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو انجام شد؛

آغاز بهره‌برداری از ۱۰ طرح در استان فارس و کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۱۹

بهره برداری از ۱۰ طرح مرتبط با صنایع آب و برق در نهمین هفته از پویش هر هفته - الف - ب - ایران امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، این طرح‌ها شامل یک طرح سدسازی در استان کرمانشاه و ۹ طرح آبرسانی، فاضلاب و برق استان فارس است که با اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی اجرا شده‌اند.

سد شرفشاه شهرستان قصر شیرین یکی از این طرح هاست که با ۵۸ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۴۴۲ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به بهره برداری می‌رسد. اجرای این طرح برای ۷۶۴ نفر به طور مستقیم و ۳۸۲ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

سد شرفشاه با حجم مخزن ۱۰۱ میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم بدنه آن ۴.۴ میلیون مترمکعب و ارتفاع از پی سد ۸۳ متر است. این طرح با هدف تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت منطقه، تامین آب زراعی ۳۰۵۵ هکتار دشت‌های سومار و نفت شهر و تامین آب شرب بلندمدت شهر سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی سومار ساخته شده است.

در استان فارس نیز مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب و نیز واحد نخست و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ این شهر به بهره برداری می‌رسد.

مرحله نخست طرح آبرسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری در استان فارس است.

ساخت واحد‌های نخست و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز با ۵۳۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی در سال ۸۸ آغاز شده که با بهره‌برداری از آن برای ۲۵۰ نفر به‌طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

این طرح شامل تصفیه خانه‌ای با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت زیرپوشش ۵۷۰ هزار نفری با فرآیند لجن فعال (کاروسل) است که در آن ۷۲۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری ساخته شده است.

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز هم با جمعیت زیرپوشش ۳۲۴ هزار نفر با ۴۶۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار بخش دولتی و ۹۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بخش خصوصی از سال ۹۵ آغاز شده و با بهره‌برداری از آن برای ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

طرح دیگر، مرحله نخست طرح آبرسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان است که با ۳۹ میلیارد تومان اعتبار بخش دولتی است که اجرای آن از سال ۹۵ آغاز شد و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب برای ۶۵ و ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

در این طرح ۲ مخزن به ظرفیت ۶۰۰۰ متر مکعب ساخته شده است که این ظرفیت در زمان اتمام طرح به ۱۳ هزار و ۳۰۰ متر مکعب می‌رسد.

با بهره برداری از این طرح ۱۱۰ هزار نفر از ساکنان سعادت‌شهر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند می‌شوند.

امروز همچنین از چند نیروگاه خورشیدی که با مشارکت بخش خصوصی در استان فارس ایجاد شده است بهره برداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز