خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

شکایت از آمران شهادت سردار سلیمانی را با جدیت دنبال می‌کنیم/ سازمان‌های بین‌المللی محملی برای جنایت‌های آمریکا شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۵۴۵

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیر شکایت از عاملان ترور سردار سلیمانی خواهد بود و تا نتیجه‌گیری مطلوب دست برنخواهد داشت.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره صادر شدن حکم جلب  ۳۶ نفر از افرادی که در ترور سردار سلیمانی مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند و عدم همکاری پلیس اینترپل در این زمینه گفت: اقدام ایران درخصوص معرفی و دستگیری آمران جنایت ترور سردار سلیمانی یک اقدام قانونی و بین‌المللی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با تاکید بر این که خواست ایران در خصوص محاکمه عاملان شهادت سردار سلیمانی یک کار قانونی و پذیرفته شده از سوی نظام بین‌المللی است، عنوان کرد: اقدام ایران کاملا پذیرفته شده است و همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از آن حمایت کردند. اما با توجه به اینکه آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهور آنها مستقیما در به شهادت رساندن سردار سلیمانی نقش داشته است، این پیگری روال دیگری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خوی استکباری ایالات متحده و همچنین سازمان‌های وابسته به نظام سلطه آمریکا و لابی صهیونیستی این پروسه مدت طولانی را طی کند و ایران راه سختی را در پیش دارد.

نماینده رشت تاکید کرد: راه مجازات مسببان ترور سردار سلیمانی هرچقدر هم که سخت باشد قطعا اراده جمهوری اسلامی ایران پیگیری خواهد بود و تا محقق شدن شکایت‌مان دست از آن نخواهیم کشید.

وی درباره این‌که آمریکا از برجام خارج شد و در حال حاضر هم سعی دارد دیگر طرف‌های آن را مجاب کند تا مکانسیم ماشه علیه جمهوری اسلامی فعال شود، عنوان کرد: اقدامات و اهداف آمریکایی‌ها مقابل جمهوری اسلامی کاملا مشخص است و معمولا سازمان‌های بین‌المللی که باید بی‌طرف باشند متاسفانه محملی هستند برای اهداف پلید ایالات متحده که به خواسته‌هایش برسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آروزی آمریکا این است که مکانسیم ماشه را علیه ملت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران فعال کند.

وی تاکید کرد: قطعا ما دست بسته مقابل این کشور نخواهیم ایستاد، جمهوری اسلامی ایران اهرم‌هایی را دارد که تا به امروز هم  علیه آمریکایی‌های به کار برده است و سازمان‌های بین‌المللی را همیشه ناکام گذاشته است.

آقازاده دافساری گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌گذارد مکانسیم ماشه علیه‌اش فعال شود و همان‌طور که تا امروز فشارهای بین‌المللی را علیه آمریکا افزایش داده است، این اقدام را بیشتر خواهد کرد. قطعا تصمیماتی را در دولت و مجلس در این خصوص خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز