خبرگزاری کار ایران

صمدزاده مطرح کرد؛

پشتیبانی ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی به قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۱۶۳

سفیر ایران در قزاقستان در نشستی تخصصی راهکارهای توسعه و بررسی موانع صدور خدمات فنی و مهندسی به جمهوری قزاقستان را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی راهکارهای توسعه و بررسی موانع صدور خدمات فنی و مهندسی به جمهوری قزاقستان به ابتکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با حضور مجید صابر سفیر کشورمان در قزاقستان و همچنین فعالان این بخش روز سه شنبه دهم تیرماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست، نمایندگان شرکت‌های فعال در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ضمن آسیب‌شناسی، پیشنهادهای خود برای توسعه و رفع موانع موجود بر سر راه صادرات خدمات فنی به قزاقستان را بیان کردند.

«مجید صمدزاده صابر» سفیر ایران در قزاقستان، ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده، قزاقستان را دومین اقتصاد بزرگ در میان کشورهای شوروی سابق برشمرد و برخی از توانمندی های اقتصادی این کشور را معرفی نمود.
وی اظهار داشت: قزاقستان کشور ثروتمندی است و پروژه‌های توسعه‌ای خوبی را آماده اجرا دارد که این فرصت مناسبی برای شرکت های ایرانی است تا بتوانند در اجرای این پروژه ها مشارکت داشته باشند.


سفیر ایران در قزاقستان همچنین از آمادگی کامل سفارت برای حمایت و پشتیبانی از صادرات خدمات فنی و مهندسی به قزاقستان خبر داد و افزود: فهرستی از پروژه‌های دولتی و خصوصی که در قزاقستان تعریف شده در سایت سفارت بارگذاری شده است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.


صمدزاده همچنین برخی از اقدامات انجام شده از سوی سفارت جهت تسهیل فعالیت و حضور شرکت‌های پیمانکاری، مشاوره‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات ایرانی در قزاقستان را بر شمرد و اظهار داشت: آمادگی داریم تا تمام اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده‌ایم را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار بدهیم.


 تأکید کرد: شرکت‌های ایرانی از اعتبار و توانمندی خوبی در قزاقستان برخوردار هستند و با توجه به سوابق خوب فعالیتشان در قزاقستان، در این کشور خوشنام می‌باشند و این فرصت بسیار خوبی برای سایر شرکت‌هاست.
علاوه بر سفیر کشورمان، کرباسی، معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، روسای کمیسیون احداث، نماینده اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، مدیران عامل شرکت انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی و تنی چند از مدیران عامل شرکتهای عمده و مهم فعال در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و آی سی تی در این نشست شرکت و سخنرانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز