خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به ایلنا:

هنوز رای دیوان عالی کشور درباره 3 نفر از معترضان آبان به دست ما نرسیده است/ احکام این افراد فقط مربوط به حوادث آبان نیست

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۷۹۷

سخنگوی قوه قضائیه گفت: طبق آخرین پیگیری‌ که انجام دادم این حکم هنوز اعاده نشده و تاییدی مبنی بر رای دیوان عالی کشور در این پرونده به دست ما نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص انتشار اخباری مبنی بر حکم صدور حکم اعدام برای سه نفر از معترضان آبان سال گذشته، گفت: طبق آخرین پیگیری‌ که من انجام دادم، هنوز پرونده‌ای که در این مورد باشد به دیوان عالی کشور ارسال نشده است، این حکم هنوز اعاده نشده و تاییدی مبنی بر رای دیوان عالی کشور در این پرونده به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در اینجا لازم می‌دانم که این نکته را اشاره کنم که سیاست ما چه در خصوص حوادث آبان و همچنین موضوعات دیگر قائل شدن تفاوت میان اعتراض و اغتشاش است و تقاضا هم می‌کنیم کسانی که در این حوزه صاحب قلم و رسانه هستند، این سیاست ما را مورد لحاظ قرار دهند.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: ما نسبت به کسانی که اعتراض کردند حتی آنهایی که در وهله اول بازداشت شدند هم این را لحاظ کردیم و در نتیجه اکثریت آن‌ها آزاد شده‌اند و مورد تعقیبات بعدی قرار نگرفتند. اما معدودی از افراد هستند که همانطور که مشاهده کردید و اطلاع دارید اغتشاش به پا کردند، اموال عمومی مانند پمپ بنزین، بانک و فروشگاه متعلق به شهرداری را آتش زدند، حتی پاساژ متعلق به مردم را آتش زدند، خب این‌ها که اعتراض نیست، حتی بالاتر از این موارد آدم کشتند.

وی افزود: جامعه اعتراض انتظار دارد که با عوامل اقدامات مجرمانه برخورد شود، همچنین کسی که جرمی مرتکب نشده هم نباید با او برخورد شود.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درخصوص نحوه اطلاع رسانی اخبار اینگونه، بیان داشت: با توجه به اینکه در بسیاری از موارد رای بدوی است امکان اطلاع رسانی محدود می‌شود، اما در خصوص این پرونده همانطور که در برخی موارد اشاره شد، اتهامات مربوط به این افراد صرفاً به اعتراضات محدود نمی‌شود، مواردی همچون سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و مزاحمت در پرونده داشتند و این حکم را نباید تنها به اعتراضات آبان ارتباط دهیم و اجازه دهیم مراجع قضایی در این خصوص اظهارنظر کنند؛ چرا که ممکن است دادگاه تجدیدنظر با نظر دادگاه بدوی اختلاف‌نظر داشته باشد، مانند تجدیدنظری که در خصوص کارگران آذرآب امروز اعلام کردم و یا در خصوص رای آقای زم اعلام کردم که این رای بدوی است و احتمال تجدیدنظر هم در آن وجود دارد. بنابراین بهتر است که صبوری به خرج دهیم، حتما زمانی که رای نهایی، قطعی شود اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز