خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

موضوع ابهام‌آمیزی در سند همکاری‌های ایران و چین وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۶۱

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: موضوع ابهام‌آمیزی در سند همکاری‌های ایران و چین وجود ندارد اما طبیعی است که بخواهند دست به تخریب رابطه دو کشور بزنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره پیش‌نویس سند همکاری ایران و چین و حواشی این روزها در این خصوص مطرح می‌شود، گفت: این موضوع جدید نیست و در سفری که رییس‌جمهور چین به ایران داشتند، در آنجا توافق شد که دو کشور همکاری‌های جامع و راهبردی داشته باشند؛ همانجا سندی هم امضا شد به که در آن اشاره شده بود که دو کشور باید سند جامعی را در همه زمینه‌ها باید با یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: در سفری که آقای ظریف به پکن داشتند، پیش‌نویس این سند به استحضار مقام‌های چنین رسید و هرگونه گمانه‌زنی‌ در این مورد را رد می‌کنم و هیچ کدوم از گمانه‌زنی‌ها که در مورد این موضوع توسط اشخاص مختلف بیان شده است را تایید نمی‌کنیم؛ ما تلاش داریم رابطه‌مان را با کشورهایی که روابط خوبی با آنها داریم، طولانی مدت کنیم. آماده‌ایم با سایر کشورهایی که با ما رابطه حسنه‌ای دارند، روابط‌مان را بلندمدت کنیم.

موسوی تصریح کرد: این سند به گونه‌ای است که در آینده می‌توان آن را به طور کامل منتشر کرد؛ همکاری‌های سیاسی و به ویژه اقتصادی در این سند وجود دارد و اگر در دولت‌های دو کشور ایران و چین نهایی شود می‌توان آن را منتشر کرد. چیز ابهام‌آمیزی در آن وجود ندارد اما طبیعی است که بخواهند دست به تخریب رابطه دو کشور بزنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز