خبرگزاری کار ایران

مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان در دادگستری تهران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۲۳

مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، با حضور محمد جواد حشمتی مهذب و در راستای کاهش آمار زندانیان، مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان در محل مجتمع قضایی امام خمینی(ره) افتتاح و آغاز به کار نمود.

رئیس کل دادگستری استان تهران این مرکز را از جمله برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان تهران در راستای برنامه‌های تحول محور عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، در آئین افتتاح این مرکز، حسن بابایی معاون برنامه ریزی و فناوی اطلاعات دادگستری کل استان تهران طی گزارشی کنترل مستمر و هوشمندانه جمعیت کیفری زندان، آسیب شناسی از احکام کیفری در حبس گرایی و برنامه ریزی به منظور تغییر نگرش قضات در استفاده از سایر مجازات‌ها را از مهمترین دستور کارهای راه اندازی این مرکز عنوان کرد.

وی افزود: آموزش و ترغیب قضات به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و اعمال نهادهای ارفاقی، نظارت بر قرارهای تامین با رویکرد تناسب تامین با نوع و اهمیت جرم ارتکابی از دیگر موضوعاتی است که در اهداف راه اندازی این مرکز می‌توان به آن اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی و فناوی اطلاعات دادگستری کل استان تهران گفت: در تلاش هستیم تا با ظرفیت‌های ایجاد شده، ایجاد تعامل قضات با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران و افزایش ارتباط با بهره مندی از فناوری‌های روز را تقویت نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز