خبرگزاری کار ایران

سامه یح بخت‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

کسانی که در محیط‌های عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند، جریمه شوند/ صدا وسیما و شهرداری‌ها در اطلاع‌رسانی کم‌کار شده‌اند/ نظام روان‌شناسی باید مداخله کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۸۵۶

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: هنگامی که ماسک زدن در مکان‌های عمومی اجباری شده است، افرادی که از آن استفاده نمی‌کنند باید جریمه شوند.

همایون سامه یح بخت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و اجباری شدن ماسک در تجمعات و وسایط نقلیه عمومی گفت: چندی پیش یک جلسه با آقای نمکی وزیر بهداشت و درمان داشتم و در این جلسه به ایشان عرض کردم که استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی باید اجباری باشد، خودشان هم در فکر این مسئله بودند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باتوجه به شرایط کشور و سطح اطلاع‌رسانی باید این مساله الزامی و اجباری باشد، ادامه داد: متاسفانه مردم به تازگی بیماری کرونا را سهل می‌گیرند که این اشتباه به سطح اطلاع‌رسانی باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: امروز صداو سیما در این مسئله کم کاری می‌کند، اطلاع‌رسانی در این موضوع کمرنگ شده است. البته نه تنها صدا وسیما بلکه از شهرداری‌ها هم کم‌کار شده‌اند. 

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از شهرداری‌ها توقع داشتیم در بیلبوردهای‌شان در کنار تبلیغات مسائل اجتماعی و فرهنگی در مورد رعایت فاصله اجتماعی، مواد ضدعفونی، استفاده از ماسک و در مورد خطرات بیماری کرونا بیشتر اطلاع‌رسانی کنند اما متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهد. 

وی یادآور شد: تازگی‌ها رسانه‌ها، صدا وسیما و شهرداری‌ها دقت کمتری برای اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند برای همین مردم این بیماری را سهل می‌گیرند؛ نتیجه این کارها امروز این می‌شود که تعداد بیماران بسیار زیاد شده که به طبع آمار مرگ و میر هم بالان می‌رود.

سامه یح بخت‌آبادی تاکید کرد: معتقدم با نصیحت کردن مردم زیاد رعایت نمی‌کنند بهتر است برای این‌که استفاده از ماسک  اجباری شود، برای عدم استفاده جریمه‌ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط، شخصی که در معابر عمومی یا از مترو و بی آر تی و سایر مکان‌های این‌چنینی از ماسک استفاده نمی‌کند حتما باید جریمه شود چراکه اگر این اتفاق بیفتد مردم بیشتر رعایت می‌کنند و به طبع آمار بیماران خیلی کمتر می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره این‌که گفته می‌شود طولانی مدت شدن بیماری کرونا بر روح و روان جامعه اثر گذاشته است، گفت: بله؛ امروز بسیاری از افراد هنوز رعایت می‌‌کنند ولی باید ببینیم چه مشکلاتی ایجاد شده است، افسردگی‌های بسیار شدید، وسواس و اضطرابی که در مردم به واسطه این بیماری ایجاد شده است، برای خودش تبعاتی دارد.

وی تاکید کرد: باید برای این موارد فکر کرد امروز احتیاج است نظام روان‌شناسی در این مورد دخالت کند تهمیداتی را بیندیشد تا بتوانیم موارد پیش آمده را جبران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز