خبرگزاری کار ایران

المانیتور گزارش داد؛

اسرائیل سرنوشت خود را در دستان رئیس‌جمهور آینده آمریکا می‌بیند/ تلاش نتانیاهو برای پیروزی ترامپ در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۶۴۷

المانیتور در گزارشی به تنش‌ها میان ایران و اسرائیل و ارتباط آن با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، نوامبر امسال برای اسرائیل، ماه تغییر خواهد بود. نیروهای امنیتی اسرائیل در حال بررسی یک مسئله هستند که هنوز هم اصلی‌ترین تهدید استراتژیک اسرائیل به شمار می‌رود و آن، ایران است.

اسرائیل و ایران هر دو منتظر انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده هستند. بعید است که در دوره انتظار پرتنش، شاهد تغییراتی در درگیری‌های بین تهران و تل‌آویو باشیم.

یک منبع ارشد امنیتی اسرائیل مدعی شد: ایرانی‌ها منتظر روی کار آمدن فردی در آمریکا هستند که بتوانند با او توافق کنند.

اسرائیل مدعی است که ایران ترجیح می‌دهد جو بایدن به جای ترامپ روی کار بیاید. اما موضع اسرائیل پیچیده‌تر است. نتانیاهو تلاش می‌کند که ترامپ پیروز انتخابات باشد.

به نظر می‌رسد که اسرائیل سرنوشت خود را طی چند ماه آینده در دست یک قدرت خارجی به ویژه رئیس‌جمهور آینده ایالات متحده می‌بیند. ارزیابی‌های اطلاعاتی اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که بایدن دوباره مذاکرات با ایران در مورد توافق هسته‌ای را در کنار قدرت‌های جهانی آغاز خواهد کرد. 

در همین حال، دو طرف تا انتخابات به درگیری‌های لفظی و مقطعی ادامه می‌دهند. بنابراین نزاع بین طرفین در خاک سوریه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز