خبرگزاری کار ایران

ظریف:

سیاست‌های ایالات متحده جز خفت چیزی برای آمریکایی‌ها به ارمغان نیاورده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۴۳۹

وزیر امور خارجه گفت: دولت آمریکا نه در تولید و فروش سلاح شیمیایی مبانی بشری را می‌شناخت و نه در تحریم‌ها مبانی بشری را می‌شناسد و نه در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در «کنگره ملی نفس‌های سوخته» که عصر امروز برگزار شد، گفت: ما در فاجعه سردشت دو جلوه از انسانیت و وحشی‌گری را  همزمان می‌بینیم. انسانیت و قدرت ایثارگرانی که هیچگاه از دایره انسانیت خارج نشدند و هیچگاه مقابله به مثل نکردند و این افتخار را برای جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت کردند که ما در مقابله با ظلم و در مقابله با وحشی‌گری از اصول انسانی خود تخطی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد چندین بار هم نگرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سلاح شیمیایی توسط عراق و هم ادعاهای عراقی‌ها علیه کشورمان را بررسی و بازرسی کرد و در همه این رسیدگی‌ها و بازرسی‌ها به این نتیجه متقن رسید که آن طرفی که از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده رژیم صدام بوده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به محکوم کردن حمله عراق توسط شورای امنیت سازمان ملل گفت: اولین باری که شورای امنیت سازمان ملل استفاده عراق از سلاح شیمیایی را محکوم کرد، در پایان جنگ ایران و عراق بود.

وی ادامه داد: امروز آمریکا از طریق تحریم‌های غیرانسانی مانع ورود داروهایی که برای قربانیان شیمیایی نیاز هست و داروهایی که برای بقیه ایثارگران نیاز هست و داروهایی که برای بیماران مختلف نیاز هست، می‌شود.

ظریف خاطرنشان کرد: دولت آمریکا نه در فروش سلاح‌های شیمیایی مبانی بشری را می‌شناخت و نه در تحریم‌ها مبانی بشری را می‌شناسد و نه در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت می‌کند.

وزیر امور خارجه گفت: استفاده از سلاح شیمیایی توسط عراق جز سربلندی برای ایران و خفت خواری بر عاملان آنها چیزی نداشته است. در تحریم‌ها نیز همین‌گونه است و سیاست‌های آمریکا جز خفت برای آمریکایی‌ها به ارمغان نیاورده است و حتی امنیت هم برای آنها در بر نداشته است.

وی ادامه داد: مردم ما با مقاومت این مراحل را پشت سر گذاشته‌اند. ما نیز به عنوان مسئول باید از رنج مردم بکاهیم و امیدوارم خدا توفیق دهد تا در این تلاش موفق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز