خبرگزاری کار ایران

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی مربوط به پیوست اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۳۵۹

معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی جزء (۲) بند (الف) ماده (۸۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه موضوع پیوست اجتماعی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۴/۱ هیئت وزیران، آیین نامه مربوط به تهیه و تدوین پیوست های اجتماعی در طراحی کلیه برنامه های کلان توسعه ای، ملی و بومی به منظور کنترل آثار محیطی آنها و پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی به تصویب رسید.

به موجب آیین نامه یاد شده، عناوین برنامه های کلان توسعه ای، کلان ملی و کلان محلی دستگاه های اجرایی مبتنی بر قانون برنامه ششم توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به دستگا های اجرایی ابلاغ می شود.

همچنین براساس آیین نامه مذکور، تمام کارفرمایان دولتی ِطرح های مشمول این مصوبه ، مکلفند با انتخاب مشاور ذیصلاح ، مطالعات اجتماعی ناظر بر تاثیر اجرای برنامه های مشمول را بر محیط اجتماعی اطراف آنها انجام دهند.

مطالعات اجتماعی موضوع این آیین نامه باید در قالب شرح خدمات نمونه ای که توسط سازمان برنامه و بودجه با همکاری مراکز پژوهشی و دانشگاهی و دستگاه­های اجرایی ذی ربط تهیه شده و به تصویب شورای اجتماعی کشور می­رسد، انجام شود.

صلاحیت مشاوان مطالعات اجتماعی و دیگر مسایل مرتبط با ارجاع کار به این مشاوران، مطابق روال متعارف برای اینکار در مورد مشاوران سایر رشته ها ، توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین می شود.

دستگاه‌های اجرایی و مجریان برنامه‌های کلان توسعه‌ای موظفند گزارش های نهایی شده مطالعات پیوست اجتماعی برنامه های مشمول این ایین نامه را به همراه کلیه اسناد و مدارک و داده های پشتیبانی با رعایت قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین نامه اجرایی آن، پیش از اجرای برنامه کلان توسعه ای به مدت حداقل (۶۰) روز بر روی تارنمای مربوط قرار دهند.

همچنین به کارفرمایان دولتی طرح های مشمول این مصوبه اجازه داده می شودکه پس از مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور، تا ۴ درصد هزینه هر طرح را برای انجام طرح های پیشنهاد شده در مطالعات اجتماعی آن طرح در محدوده بخش یا شهرستان محل اجرای طرح، صرفاً از طریق دستگاه مسئول هر موضوع، هزینه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز