خبرگزاری کار ایران

فارن افرز بررسی کرد؛

تحریم‌ها به دلایل بشردوستانه باید کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۵۴

فارن افرز در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از فارن افرز، پنج سال پیش به نظر می رسید که ایران و ایالات متحده به سمت روابط بازتر پیش می‌روند. در سال ۲۰۱۵ ایالات متحده و ۵ قدرت جهانی دیگر در مورد توافق نامه‌ای مذاکره کردند که به طور قابل توجهی از توان ایران برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای کاهش می‌داد و سخت‌گیر‌ترین رژیم بازرسی هسته‌ای در تاریخ آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را اعمال می‌کرد. به عنوان بخشی از این توافق، برخی از تحریم‌ها را برداشته و به ایران اجازه صادرات نفت داده شد.

اما اوضاع به طور ناگهانی در ماه مه ۲۰۱۸ تغییر کرد، هنگامی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق خارج شد، ترامپ خواستار آن شد که ایران هم برنامه‌های هسته‌ای غیرنظامی و نظامی خود را متوقف کند، آزمایش و تولید موشک‌ها را متوقف کند و به پشتیبانی از نیروهایی که او آنها را تروریست می‌خواند پایان دهد. وی همچنین شرکت‌های اروپایی را که در حال تجارت با ایران بودند، با تحریم تهدید کرد.

از آن زمان، حوادث در جهت خطرناکی رخ داده است. در ماه ژانویه، ایالات متحده ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را ترور کرد و با حمله تلافی‌جویانه ایران مواجه شد در نتیجه بیش از ۶۰ سرباز آمریکایی زخمی شدند. تنش‌ها بیشتر شد و غنی‌سازی از سوی ایران افزایش یافت.

ایران اکنون  بیشترین شیوع بیماری را در بین کشورهای خاورمیانه دارد اکنون با وجود تحریم‌ها، شرایط سخت شده است به نظر می‌رسد ترامپ برای اهداف بشردوستانه باید تحریم‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز