خبرگزاری کار ایران

سلیمی در تذکر شفاهی:

میلیاردها تومان از جیب کارگران برای پرداخت حقوق مربی خارجی غیرموفق برداشت شده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۱۷

نماینده محلات در مجلس از عملکرد دولت در حوزه فعالیت هسته‌ای ، مدیریت نرخ ارز، لوازم خانگی و خودرو انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: چرا دولت در خصوص قطعنامه شورای حکام علیه فعالیت هسته‌ای ایران فقط حرافی می‌کند و اقدام قاطع ندارد.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مگر اینستکس و برجام برای شما درس عبرت نشده است که در خصوص این قطعنامه همچنان سکوت می‌کنید.

وی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: در زمان تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفتید علت افزایش نرخ ارز، خودشیفتگی و عدم مشورت است، اکنون دلیل افزایش قیمت دلار و ارز چیست؟ آیا خودشیفتگی و عدم مشورت نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش روزانه قیمت لوازم خانگی و خودرو عنوان کرد: در شرایطی که بازار نوسان دارد، چرا همچنان وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می‌شود، سرپرست خود را بلاتکلیف می‌داند و انتظار می‌رود رئیس‌جمهور هر چه زودتر وزیر صمت را معرفی کند.

سلیمی با بیان اینکه دولت تماشاچی شده است، گفت: با دست کردن در جیب کارگران و برداشت پول از حساب شستا مربی خارجی گرفته‌اید، شستا سازمان خصوصی نیست که دست به چنین اقدامی بزند، شخص وزیر برای این کار نامه رسمی داده اما آن را انکار می‌کند، من نامه را دیده‌ام و دولت با آن موافقت کرده، میلیاردها تومان از جیب کارگران برای پرداخت حقوق مربی خارجی غیرموفق برداشت شده است.

این نماینده مجلس یازدهم تأکید کرد: قرار بود وزارت امور خارجه هر ۶ ماه یک بار اقدامات خود در خصوص برجام را به مجلس گزارش دهد، آخرین گزارش در سال ۹۷ ارائه شده است، چرا مجلس پیگیری نمی‌کند و فقط تماشاچی است.

سلیمی گفت: خسارت عدم اجرای کارت سوخت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، انتظار می‌رود زنگنه وزیر نفت در این خصوص پاسخگو باشد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت با بیان اینکه وزارت صمت می‌تواند تا ۹۰ روز با سرپرست اداره شود، گفت: طبق ماده ۲۳۵ آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس‌جمهور و وزرا باید مرداد ماه برای ارائه گزارش در مجلس حضور پیدا کنند، در هیأت رئیسه به دنبال تعیین ساز و کاری جهت اجرایی شدن این ماده آیین‌نامه داخلی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز