خبرگزاری کار ایران

علیپور در نطق میان دستور:

ایجاد اشتغال برای جوانان را نخواستیم حداقل به فکر معیشت آنان باشید

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۳۹

نماینده ماکو و چالدران خطاب به رئیس جمهور، گفت: شما نه تنها قدمی برای رفع فقر و محرومیت مردم برنداشتید بلکه با تورم بالای ۴۰ درصدی و افزایش روز به روز قیمت‌ها آنها را محروم‌تر کردید.

به گزارش ایلنا، محمد علیپور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه ( س )، گفت: من از دیار آذربایجان، مرزداران غیور و دیار ۱۲ هزار شهید هستم؛ هنوز هم باب شهادت در آذربایجان غربی باز است.

نماینده ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی افزود: آذربایجان سنگر انقلاب، اسلام و دژ مستحکم و تسخیرناپذیر ائمه اطهار بوده و خواهد بود؛ به استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار اعلام می‌کنم ملت عزتمند ایران اسلامی همچنان با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و با استقامت و پایداری خود در مقابل زیاده خواهی و خوی استکباری و ظالمانه آنان خواهد ایستاد و از دولت می خواهم توجه جدی به معیشت مردم داشته باشد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: شما که حداقل سطح رفاه را وعده دادید چه شد؟ تحقق عدالت درآمدی و زدودن چهره فقر از کشور به کجا رسید؟ شما نه تنها قدمی برای رفع فقر و محرومیت مردم برنداشتید بلکه با تورم بالای ۴۰ درصدی و افزایش روز به روز قیمت‌ها آنها را محروم‌تر کردید؛ فقر مطلق نه تنها از بین نرفت در سال پایانی دولت چندین برابر بر آن اضافه شد. ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار را نخواستیم حداقل به فکر معیشت آنان باشید.

این نماینده مجلس یازدهم در تذکری به وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و رئیس گمرک، گفت: رقبای منطقه و فرامنطقه‌ای با دور زدن کریدور ترانزیتی شرق و غرب یعنی بازرگان بزرگترین مرز زمینی کشور ظرفیت استراتژیکی آن را کم اثر یا بی اثر می‌کنند و غفلت از این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

علیپور در تذکری به وزیر نیرو، افزود: در این شرایط اقتصادی ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای سدکریم آباد و تاسیسات پایاب آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد در این رابطه به خاطر ۳۰۰ میلیارد تومان که برای تکمیل و بهره برداری آن لازم است ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال از بین رفتن است؛ اقدام عاجل برای اتمام پروژه ضروری است زیرا نقش عمده‌ای در صادرات محصولات کشاورزی دارد.

نماینده ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه بر ضرورت اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی و توجه جدی به نهضتی‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز