خبرگزاری کار ایران

مقصودی در نطق میان دستور:

مجلس یک‌بار برای همیشه دست دلالان و سوداگران حوزه مسکن را کوتاه کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۲۷

نماینده بروجرد، گفت: باید مجلس قانون ساماندهی بازار مسکن را تصویب و یک بار برای همیشه دست دلالان و سوداگران حوزه مسکن را که نان در خون ملت می‌زنند کوتاه کند.

به گزارش ایلنا، فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور نشست علنی امروز( سه شنبه ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در مقطعی حساس از تاریخ قرار داریم، رشد و بالندگی گفتمان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای کشور بر پایه مقدمات تمدن پیشرفته توسط جوانان دانشمند و انقلابی، استقبال مردم منطقه و جهان از مدل ارائه شده توسط نظام اسلامی و ده‌ها مورد دیگر قرار دارد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی مبتنی بر مکارم اخلاق، جمع‌گرایی به جای فردگرایی، خانواده به جای تجرد، توزیع ثروت به جای تمرکز ثروت، معنویت به جای تجمل و ظاهرپرستی و ده‌ها ارزش والای انسانی که همه نشات گرفته از دین مبین اسلام است بنا شده.

وی، افزود: در مقابل تمدن مادی و روبه زوال غرب که بر پایه فردگرایی، تجمل، اسراف، عدم پایبندی به خانواده و ارزش‌های اخلاقی، انسانی و برده‌داری مدرن در قالب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. نظام سرمایه‌داری به سرکردگی آمریکا و هم‌پیمانان خود امروز جنگ تمام عیاری در حوزه اقتصادی علیه ایران به راه انداخته، رفتار آنها در ادوار تاریخ و در حوزه‌های مختلف گویای عمق دشمنی و کینه‌توزی آنها نسبت به این مرز و بوم مقدس بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: تاریخ ظاهر زمان است و خدا باطن زمان، با خدا بودن در زمان گسترش و گشایش حاصل می‌کند، این مجلس و نمایندگان آن قصد دارند از اینکه در تاریخ نامشان به نام نماینده ثبت شود، لذت ببرند و یا در باطن زمان و با خدا باشند و گشایش در کار این مردم مظلوم و زخم خورده حاصل کنند؟

مقصودی، ادامه داد: از این صندلی‌ها هنوز بوی عطر لباس نمایندگان قبل به مشام می‌رسد و چند روز دیگری نیز دوره ما تمام می‌شود، اگر قصد دارید در ظاهر زمان نباشید و با خدا و باطن زمان حرکت کنید، بیانیه گام دوم انقلاب که در آن مقام معظم رهبری خطوط حرکت و سیر ملت ایران را جهت نیل به قله‌های بلند و رفیع اسلامی ترسیم کرده‌اند، نقشه راه شما است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز به معنای واقعی کلمه وحدت حول محور ولایت می‌تواند نسخه شفابخش و اثرگذاری برای عبور از این پیچ تاریخی باشد.

وی، تصریح کرد: آیا در اندیشه ما حل مشکلاتی که بر گرده مردم افکنده‌ایم وجود دارد و به رنج‌های متعدد طبقات مختلف از کودکان گرفته تا جوانان، از پیران بازنشسته تا زنان بی‌سرپرست می‌اندیشیم و به آن به عنوان راز سر به مهر نگاه می‌کنیم و یا این مشکلات را روی میز تحریر چه باید کردها می‌گذاریم و به راه‌کارهای اجرایی و مفید می‌اندیشیم، آیا به صرف باور به اعتقاد به ولایت فقیه بار کاهلی و سیاسی خود را بردوش رهبر معظم انقلاب می‌گذاریم و یا با اندیشیدن شبانه روزی به حل مسائل کشور لبخند را بر چهره مقام معظم رهبری می‌نشانیم و مردم را از رنج فقر و بیکاری رها می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: آیا قصد داریم مدرس شویم و با استقلال اندیشه و خلوص نیت بگوییم و رای دهیم و یا همانند برخی از نمایندگان پیشین که نه ذکر و خیری از آنها می‌شود و نه خیرات آنها در اذهان مردم است می‌گذاریم و می‌گذریم.

مقصودی، ادامه داد: امروز وکلای ملت در هدایت و نظارت هوشمندانه مدیریت اجرایی کشور نقشی تاریخی بر عهده دارند، وای بر ما که در گام دوم انقلاب به هوش نباشیم، من معلم هستم گرسنگی کودکانه محصل خود را با تمام وجود حس کرده‌ام، من مادر هستم بیکاری جوانان رشید افسرده از بیکاری را با اشک و آه دیده‌ام، من پیرزنان و پیرمردان شهر مظلوم‌ خود را دیده‌ام و در چروک پیشانی آنها نقش شمشیر خشم خدا را بر علیه همه مشاهده کرده‌ام.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، گفت: آنقدر وضعیت نابسامان مسکن را مدیریت و برنامه‌ریزی نکرده‌ایم تا وسایل مردم در کوچه، خیابان، پارک و پارکینگ‌ها ریخته شد، حتما می‌بایست مجلس قانون ساماندهی بازار مسکن را تصویب و یک بار برای همیشه دست دلالان و سوداگران حوزه مسکن را که نان در خون ملت می‌زند کوتاه و مالیات بر خانه‌های خالی را که چهار سال معطل اجرا است اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس باید قانون اصلاح نظام بانکی و پولی کشور ، قانون تقویت نهاد خانواده و تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری، قانون اشتغال جوانان، قانون حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست، قانون هماهنگی حقوق بازنشستگان و شاغلین را در دستور کار و رفع موانع تولید را به صورت عملیاتی و اجرایی اصلاح کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز