خبرگزاری کار ایران

ربیعی در نشست خبری مطرح کرد؛

بررسی قتل‌های ناموسی در کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی دولت/ استعفای هیچ فردی در دولت مطرح نیست/ به زودی پاسخ قطعنامه شورای حکام را می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۱۱

سخنگوی دولت گفت: متاسفیم در چند روز گذشته اخباری درباره دختران بیگناه‌مان شنیدم این موضوع را در کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی دولت بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) گفت: قطعا نیازمند این هستیم با سیاست‌گذاری رشد و توسعه، حضور دختران‌مان را در عرصه سیاسی و فرهنگی بیشتر کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: دختران ما سرمایه کشور هستند و سیاست‌ دولت، حمایت از این سرمایه است. جلوگیری از ازدواج‌های اجباری و زود هنگام و سوادآموزی لوایحی بود که در این دولت تصویب شد‌.

وی ادامه داد: امروز ۵۰ درصد ورودی دانشگاه‌های ما دختران هستند و ۶۶ درصد از مشاغل ما را تشکیل می‌دهند. باید سیاست‌های معطوف به رشد دختران داشته باشیم.

دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور گفت: متاسفیم در چند روز گذشته اخباری درباره دختران بیگناه‌مان شنیدم این موضوع را در کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی دولت بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بحث مسکن، ارز، تولید کالا و جایگزینی نمونه خارجی مواردی بود که بررسی کردیم و خوشحالم که امروز کالاهای بیشتری را در داخل تولید می‌کنیم.

ربیعی گفت: درباره سیاست خارجی بحث گسترش صادرات مطرح بود و با فروکش کردن کرونا پیش‌بینی ۴۱ میلیارد دلار را هدف‌گذاری کردیم.

وی ادامه داد:  یک تصمیم مهم در هیات دولت گرفته شد و آن تصویب سیاست‌های ۲۵ ساله پیش روی ایران و چین است. این راهبرد با رویکرد برد-برد در جهت تامین منافع متقابل بسته شده است. این طرح برنامه‌های آمریکا را شکست می‌دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ایران و چین روابط عمیق و دوستانه‌ای در حوزه ‌های صنعت و معادن و غیره دارند‌، این سیاست‌ها سر فصل جدیدی بین دو کشور خواهد بود. صحبت‌ها با طرف چینی صورت گرفته است.

ربیعی گفت: ما آماده هستیم با همسایه‌های منطقه‌ای همکاری داشته باشیم؛ چراکه راهی جز روابط چندجانبه نداریم، این توافق پاسخی به سیاست‌های علیه ایران است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد هم موضوع کنترل قیمت ارز مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه امروز ستاد اقتصادی، ۱۲۰ مقصد صادراتی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دولت گفت: کارگروه صادرات را تشکیل دادیم. همچنین موضوع مسکن مورد بررسی قرار گرفت و بسته‌های حمایتی هم مطرح شد که بخشی از این تصمیات نیازمند تصویب است.

وی ادامه داد: در هفته اخیر سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی را پیش‌رو داریم، هفته قوه قضاییه است و یاد شهدای این حادثه را گرامی می‌داریم. بهشتی نماد بارز عدالت و قضا بود. او قضا را از سیاست جدا کرد.

دستیاد اجتماعی رئیس‌جمهور گفت: هفته قوه قضاییه را به آیت‌الله رئیسی تبریک عرض می‌کنیم و دولت از مبارزه بدون تبعیض این قوه با فساد حمایت می‌کند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به کووید۱۹ در کشور گفت: کرونا کماکان مسئله جهانی است، این بیماری در حال حاضر درمان موثری ندارد، بنابراین تنها راه مقابله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک است.

ربیعی ادامه داد: ۷ استان در مرحله پیک قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود ۲ استان دیگر به این پیک اضافه شوند.

وی افزود: خوشبختانه تخت‌های ICU ما خلوت است و در استان‌های دارای پیک اشغال هستند. امروز نسبت فوتی‌ها نسبت به مبتلایان کمتر است.

در ادامه این نشست ربیعی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران درخصوص تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا علیه چین، گفت: ما حتما این دخالت غیرقابل قبول آمریکا را محکوم می‌کنیم و آن را تاسف‌برانگیز و شرم‌آور می‌دانیم. همچنین ما موضع‌گیری خود را نسبت به این مداخلات هم اعلام کردیم و هم طی نامه‌ای رسمی به اطلاع وزارت خارجه چین رساندیم.

وی ادامه داد: دخالت‌های آمریکا در تعارض روشن با حق آشکار تعیین سرنوشت ملت‌ها است.

سخنگوی دولت همچنین درباره واکنش ایران به سکوت کشورهای اروپایی در قبال رفتارهای آمریکا و همچنین اقدام اخیر تروئیکای اروپایی درخصوص ایران و تصویب یک قطعنامه، اظهار داشت: معرفی قطعنامه توسط سه کشور اروپایی به اعتقاد ما یک شاهد دیگر بر ناتوانی آن‌ها در برابر آمریکا و زورگویی دولت این کشور است، ظاهرا آن‌ها تصمیم گرفته‌اند به دلجویی مصیبت‌بار خود از آمریکا ادامه دهند، این اتفاق به نفع آینده اروپا نیست و کشورهای مختلف در حال تماشای عملکرد اروپا هستند، آن‌ها در حالی‌که ادعا می‌کنند این ظلم را قبول ندارند، اما در برابر خطرات یک رژیم یاغی که بر خلاف حقوق بین‌الملل رفتار می‌کند، سکوت پیشه کرده‌اند، اروپایی‌ها بدانند این رفتار دولت آمریکا تنها علیه ایران نخواهد بود و علیه اروپا هم عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین ما خود را نسبت به توهم توطئه‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخگو نمی‌دانیم، آن‌ها می‌خواهند یک امر جاسوسی را به امری سیاسی و بین‌المللی تبدیل کنند. اما درخصوص قطعنامه هم بگویم که این قطعنامه از سوی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند، ما در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم و به زودی واکنش حقوقی مناسب را اتخاذ کرده و اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت دوازدهم در خصوص دستور رییس‌جمهور برای اصلاح روابط سنی وام ازدواج، گفت:‌ من این موضوع را پیگیری کردم، گزارش‌های بانک مرکزی را هم دیدم در سال ۹۶، ۸ هزار نفر، در سال ۹۷، ۱۰ هزار نفر و در سال۹۸ ، ۱۳ هزار نفر سن افراد بین ۵۰ تا ۶۵ بوده که به عنوان ازدواج اول هم وام گرفتند و همکاران ما معتقدند که این‌ها موارد مشکوکی است و بیم سوءاستفاده مطرح شده است؛ با توجه به نیت قانونگذار برای تسهیل ازدواج، وزارت ذیربط پیشنهادی تنظیم کرد و به دولت ارائه داد که براساس این پیشنهاد این منابع ارزشمند به افرادی که واقعاً در سن ازدواج هستند، داده شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ تا ۴۰ سالگی سن واقعی ازدواج است، گفت: من فکر نمی‌کنم این تصمیم علیه ازدواج باشد، بلکه علیه سوءاستفاده بوده و منطق تصمیم بر این اساس بوده است.

ربیعی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با تحریم‌ها، فشار اقتصادی روی ایرانیان زیاد شده است، تدابیر دولت در این خصوص چیست؟ گفت: ‌این روند از سال ۹۳ آغاز شد، ما سعی کردیم میزان وابستگی به نفت را کاهش دهیم و از سال ۹۳ از میزان وابستگی به نفت کاستیم. روزی آرزوی همه مردم، اقتصاد بدون نفت بود که خوشبختانه این سیاست آغاز شد و امروز اقتصاد ما بدون نفت است.

وی افزود: برای جبران درآمدها به صادرات کالاهای غیرنفتی اتکا کرده‌ایم که این موضوع اتفاق خوبی برای ایران فردا است، بنابراین کاهش درآمد نفتی نتوانسته صدمات زیادی به اقتصاد ما وارد کند.

ربیعی اضافه کرد:‌ در سال ۹۸ و سه ماهه اول ۹۹ عوارض شوک تحریمی آرام آرام رو به کاهش بوده و ما شاهد پایین آمدن مستمر نرخ تورم نیز هستیم، تورم به زیر ۳۰ درصد کاهش یافته و برای سال ۹۹ نیز بانک مرکزی پیش‌بینی کرده تورم ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد:‌ عرضه بنگاه‌های دولتی و عمومی در بورس باعث کاهش تصدی‌گری دولت شده است و این آرزوی مردم بود که دولت کوچک شود که این امر امروز محقق شده است. البته گام دوم واگذاری‌ها،‌ واگذاری صندلی‌ها و تصمیم‌گیری‌هاست که باید انجام شود.

سخنگوی دولت ادامه داد:‌ نقدینگی موجود در بازار به سمت بازار سرمایه می‌رود و از رسانه‌ها می‌خواهیم در این خصوص گام بردارند.

ربیعی اظهار کرد:‌ خوشبختانه شاخص رشد اقتصادی بدون نفت ۱/۱+ شده که نشان‌دهنده آن است که تدابیر دولت مؤثر واقع شده و امیدواریم رشد نیز ما چندین برابر شود؛ این امر این نوید را می‌دهد که آثار منفی کرونا در حال کاهش است و صادرات غیرنفتی نیز به تقاضای کل تولید کمک کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به رغم فشارهایی که بر روی مردم است، ما توانستیم در مقابل تحریم‌ها بایستیم، گفت: ما نمی‌گوییم که این تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ما نداشته بلکه می‌گوییم تحریم‌کنندگان انتظار داشتند که ما از این وضعیت آسیب جدی بخوریم و پیش‌بینی می‌کردند که نابودی ایران رخ دهد اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد و ملت ایران توانستند در برابر این بدخواهی استقامت داشته باشند.

سخنگوی دولت درباره اهمیت سفر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و حواشی اخیر بین دو کشور در زمینه اتباع افغان، گفت: سفر به موقعی بود که با تله‌های تبلیغاتی برای مسموم کردن مناسبات دیرینه ایران و افغانستان همزمان شده بود. این سفر نشان از اراده ما برای مراقبت و پاسداری از روابط حسنه و توسعه آن است؛ همینطور که انتظار داشتیم فضای دوستانه و گرمی در مذاکرات حاکم بود و ابعاد مختلف همکاری‌ها بررسی شد.

وی ضمن ابراز تسلیت به دلیل اتفاقاتی که برای مهاجران افغان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: به نظر ما سوءاستفاده قاچاقچیان و عدم مرزداری درست علت چنین حوادثی بوده است که دو طرف بر لزوم پاسداری بیشتر از مرزها تاکید کردند و بنا شد بیش از پیش در این زمینه همکاری صورت بگیرد.

ربیعی ادامه داد: ارزش افغانستان بیش از یک همسایه است، ایران و افغانستان دو روایت از یک تمدن هستند و عواطف و احساسات فرهنگ چنان در تار پود دو کشور تنیده شده که رنج افغانستانی‌ها برای ایرانی‌ها هم هست و البته متقابل آن نیز وجود دارد. ایران تلاش‌هایی در مقابله با تروریسم، مجاهدت برای استقلال افغانستان انجام داده و همچنین میزبان اتباع این کشور بوده است و طی دیدارهای اخیر بر سند جامعه روابط  بین دو کشور تاکید کردیم که این سند راهبردی را به امضا خواهیم رساند. بنا شده است که توافقنامه نهایی برای امضای روسای جمهور طی سه ماه آینده آماده شود.

وی درباره سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چند استان کشور وضعیت قرمزی در شیوع کرونا دارند، دولت علیرغم اینکه تاکید دارد در صورتی که شیوع افزایشی باشد محدودیت‌ها را باز می‌گرداند، فقط در حد حرف عمل کرده است، گفت:  آنچه که ما در ستاد ملی کرونا برای برگشت محدودیت‌ها تصمیم گرفتیم، مربوط به استان‌هایی است که دچار پیک می‌شوند و این اختیار به استانداران داده شده است که اگر منحنی شیوع از حالت نرمال خارج شود، این اختیار به استانداران داده شده که درباره محدودیت‌‌ها تصمیم‌‌گیری کنند، سیاست ما در ستاد ملی کرونا این است که تصمیمات کلی برای کشور نگیریم و تصمیمات را محلی انجام دهیم. حتی تصمیمات از استانی به سمت شهر و شهرستان حرکت کرده است و در سطح ملی و همگان نباید محدودیت‌های یکسان باشد. اختیار این کار به ستادهای استانی داده شده است که کاری را که لازم بدانند در مورد محدودیت‌ها اعمال می‌کنند.

سخنگوی دولت با درخواست اینکه نباید دوگانه سلامت و معیشت را ایجاد کرد، تاکید داشت: از دشواری‌های کرونا توازن بین دو خواست اصلی حفاظت جان در مقابل ویروس و حفاظت جان در مقابل فقر و بیکاری است، که باید توأمان با هم دنبال شود این موضوع و تناقض در کشورهای دیگر هم وجود دارد. البته حفظ جان مردم برای ما یک اصل اساسی بوده است اما نباید به این تناقض‌نما تأکید کرد.

وی افزود: دولت و ستاد ملی کرونا برای ایجاد توازن بین سلامت و معیشت مردم سیاست‌های پیشتازی داشته است و سیاست ما «حداکثر معیشت» و «حداکثر مراقبت» است، بنابراین ما باید در این جهت با مردم صحبت کنیم و همکاری آنها را بطلبیم وگرنه با تعطیل کردن‌های مجدد ناچاریم دوباره بعد از مدتی محدودیت‌ها را برداریم.

ربیعی تشریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین ابتلا و مرگ و میر شهروندان ما در مراکز تولیدی و اقتصادی رخ نداده است بیشترین آنها در مراسم‌هایی مثل عروسی، عزا و این تجمعات بوده است. اتفاقاً در صنایع کوچک نیز با شیوع کرونا روبرو نبوده‌ایم. مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم اما وقتی همه افراد در مراسم به مدت سه روز کنار هم قرار می‌گیرند، مشخص است که آمار افزایشی خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید فاصله‌گذاری اجتماعی را به عنوان یک جنبش عظیم دنبال کنیم تا زمانی که دنیا به توان تولید واکسن دست پیدا کند و به ایران هم برسد مسئله ما این است که رفتار و سبک زندگی مردم را به سمتی ببریم که ضد شروع کرونا عمل کنند.

ربیعی درباره شایعاتی در مورد استعفای برخی اعضای دولت، از جمله همتی، نمکی و دژپسند، با بیان اینکه هر چه به پایان دولت نزدیک می‌شویم شایعات بیشتر می‌شوند، گفت: متاسفانه عده‌ای با مقاصد و اهداف ناچیز فکر می‌کنند دامن زدن به شایعات منجر تضعیف تفکر حاکم بر دولت می‌شود اما هیچکدام از این‌ها در بستر واقعی دولت وجود ندارد. آقای دژپسند، نمکی و همتی و هیچ فرد دیگری حتی استعفای خودش را مطرح نکرده است و من هر خبری را در این زمینه تکذیب می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله مبارزه با کرونا همواره دو دیدگاه بخش سلامت و اقتصاد را داشتیم. در اجرا اختلاف‌نظرهای فنی وجود داشته اما خوشبختانه دولت یکپارچه است و وزرا و رؤسای سازمان‌های ما با اعتقاد بر اینکه امروز باید برای حل مشکلات مردم در کنار هم بایستیم تلاش می‌کنیم.

سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایلنا درخصوص افزایش حقوق ۶۰۰ هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی و اینکه آیا قرار است درخصوص حداقل‌بگیران در دولت بررسی مشخصی صورت گیرد، بازنشستگان  چگونه با افزایش ۶۰۰ تومانی حقوق می‌توانند زندگی کنند گفت: من در خصوص بازنشستگان در جلسه قبل یا قبل‌تر توضیح دادم، اکنون با افزایش ۲۶ درصدی حداقل دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان خواهد بود، البته امروز کانون بازنشستگان جلسه‌ای با رییس سازمان تامین اجتماعی دارند که در این جلسه تصمیم می‌گیرند که افزایش حمایتی با چه روشی تقسیم شود، اینکه توسط بن خواروبار باشد یا به عنوان حق مسکن به آن‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: با توجه به مذاکراتی که داشتم، امیدوارم با ترکیب بن خواروبار و حق مسکن به عدد مناسبی برسیم، اگرچه همه این تصمیم‌هایی که می‌گیریم بر اساس بضاعت موجود ما است و کافی نیست به همین جهت از هر فرصتی که بدست آوریم، باید به مستمری بگیرانِ حداقلی‌بگیر کمک کنیم.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو، اظهار کرد: کاری که ما می‌توانستیم انجام دهیم، این بود که ۵۵ درصد تحویل خودرو را افزایش دهیم که سیاستی بوده که ما اتخاذ کردیم؛ تولید ما ۲۳ درصد در ایران خودرو و ۱۸ درصد در سایپا اضافه شده است.

ربیعی ادامه داد: در کل افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد بوده؛ تحلیل دوستان ما این است که شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

سخنگوی دولت درباره گران شدن گازوئیل گفت: در مورد گازوئیل هیچ برنامه‌ای در سال ۹۹ نداریم، کشاورزان ما خیالشان راحت باشد.

وی درباره افزایش تعرفه‌ تلفن همراه گفت: آنچه که من می‌دانم سهام‌داران عمده شرکت مخابرات تصمیم گرفتند تعرفه را اشتراک دهند که قابل توجه است. نماینده دولت مخالفت کرده است ضمن این‌که هر افزایش قیمتی باید به تصویب کارگروه برسد که نرسیده است و دولت مخالف است.

سخنگوی دولت درباره کمبود مواد اولیه برای تهیه ماسک عنوان کرد: سیاست ما کاهش قیمت ماسک و ارزان قیمت بودن آن است که به طور مثال در مترو به هزار تومان برسد.

وی ادامه داد:  از وزارت صمت خواستیم که پارچه را به صورت ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره مباحث اخیر مطرح شده درخصوص ملکی در جماران و موضوعات پیرامونی آن، ابراز داشت: من فکر می‌کنم که هرچه به پایان دولت نزدیک شویم، این نوع بهانه‌گیری‌ها علیه دولت و شخص رییس‌جمهور بیشتر می‌شود، من این اتفاقات و این نوع حاشیه‌سازی و شایعه‌پراکنی را به نفع مردم نمی‌دانم. البته من این مساله را توضیح می‌دهم اما متوجه شدم ظاهرا برای صداوسیما هم جذاب است و دیشب در یک برنامه‌ای عضوی از شورای شهر آمده و این مساله را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: اشتباه اول آن بود که در مطرح کردن مالک به جای «ریاست جمهوری» گفته شد «رییس‌جمهور» که به نظر من عمدی در این کار بود و گفتند که رییس‌جمهور می‌خواهد این ملک را بسازد و خودش در آنجا ساکن شود. خب اول اینکه ملک متعلق به ریاست‌جمهوری است و نه رییس‌جمهور. نکته دوم اینکه این ملک متعلق به دولت است و قابل واگذاری به افراد نیست.

ربیعی در ادامه اظهار داشت: نکته سوم هم اینکه این ملک در دولت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود، در سال ۹۳ شهرداری درخصوص این ملک رای به غیرباغی بودن آن داد و در اینجا گودبرداری صورت گرفت، خب این گودبرداری ۱۸ متری در آنجا بود و اهالی در خطر بودند که سرانجام با پیگیری ساکنان کار در آنجا آغاز شد.

وی افزود: نکته دیگری که اغراق شد، متراز زمین بود، این زمین ۴۰۰۰ متر نیست، ۱۰۵۰ متر است که آن هم بعدا در اصلاحیه به ۸۰۰ متر رسید. همچنین کار آن با هر سرعتی که انجام شود، هم به این دولت نمی‌رسد و دولت بعدی از آن استفاده خواهد کرد، همچنین دولت درخواست تغییر کاربری از مسکونی به اداری را داده است.

سخنگوی دولت همچنین درخصوص مساله قطع درختان، اظهار داشت: درخت‌ها با مجوز از شهرداری یا قطع می‌شوند و بعدا به جای آن‌ها کاشته می‌شوند یا جا به جا می‌شوند. البته این ملک در سال ۹۳ رای غیرباغی دارد و این رای در سال ۹۹ هم تکرار شده است. در مجموع کل بحثی که الان وجود دارد، درخصوص یک نیم طبقه‌ای بود که گفتند میراث گفته است اشکال دارد و بعد میراث هم گفت از نظر ما مشکلی ندارد.

وی همچنین ابراز داشت: به نظر من لازم نبود که یک بحث کوچک و بی‌اهمیت را این چنین بزرگ کنیم، ما باید توجه کنیم که به روح و روان جامعه آسیب نزنیم، همه می‌دانیم ایجاد این تصویر که رییس‌جمهور در حال ساخت این ملک است تا خودش در آن ساکن شود تا اینکه مشخص شود ملک متعلق به دولت است و استفاده از آن هم اصلا به این دولت نمی‌رسد، فاصله زیادی دارد.

ربیعی همچنین درخصوص نتیجه جلسات مسکن، گفت: معمولا اتفاقی که در بازارهای اقتصادی مانند ارز و سکه و مسکن رخ می‌دهد، ناشی از برخی از موارد است که من قصد ورود ندارم اما تاثیر مسائل سیاسی کم نبوده است. برخی افراد باید هزینه ورود و اعلام نظرهای خود را متوجه باشند.

وی ادامه داد: دولت در حوزه مسکن روی چند استراتژی تمرکز دارد، نخست، تولید مسکن که آن را یک راه منطقی برای کنترل قیمت مسکن می‌دانیم با آمدن مهندس اسلامی روند آن افزایش پیدا کرده است، نکته دیگر سیاست‌های بانکی و بالا بردن سهم مسکن از وام‌ها است. همچنین بحث دیگری که وجود دارد، سیاست‌های تشویقی دولت برای ساخت و فروش است، چه در بخش خصوصی و چه نهادهای عمومی تا بتوانیم از این طریق کنترل بازار و همچنین خانه‌دار شدن را تسهیل کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: بخشی از موضوعات در حوزه مستأجران و اجاره‌نشینی بود که به جلسه ستاد اقتصادی دولت در هفته آینده موکول شد تا در آن جلسه بررسی شود. یکی از موضوعات دیگر هم زمین‌های دولتی است که باید سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم، همچنین تکمیل مسکن مهر و زیرساخت آن را در کنار مسکن ملی دنبال کردیم که خود زیرساخت‌های مسکن مهر اهمیت بسیار زیادی داشت.

وی ادامه داد: در این خصوص آقای جهانگیری هم مسئول شدند و جلساتی در این خصوص دارند که نتایج آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز