خبرگزاری کار ایران

راستینه هفشجانی در صحن علنی مجلس:

۱۴ سال قانون تسهیل ازدواج می‌گذر‌د و کاری انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۸۳

نماینده شهرکرد با اشاره به قانون تسهیل ازدواج که بعد از ۱۴ سال هنوز اجرایی نشده است، خطاب به رئیس مجلس خواهان توجه به این موضوع شد.

به گزارش ایلنا، «احمد راستینه هفشجانی» نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه، ۳ تیرماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی، طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل دهم مبنی بر اینکه خانواده بنیادی‌ترین رکن جامعه است، خطاب به رئیس مجلس گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود خطاب به رئیس وقت مجلس فرمودند حرمت قانون را رئیس قوه مقننه نگه می‌دارد و باید اعتراض کند که چرا قانون اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: شما نسبت به خانواده دغدغه دارید و این موضوع را بارها در سخنان شما شنیده‌ایم، همه قوانین و مقررات و برنامه های مربوطه باید در جهت آسان کردن ازدواج و تشکیل خانواده باشد اما شاهدیم که بعد از ۱۴ سال قانون تسهیل ازدواج اجرا نشده است.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر کشور، تصریح کرد: شما مسئول حسن اجرای این قانون هستید، باید براساس ماده ۱۳ قانون تسهیل ازدواج وزرای اقتصادی، راه و شهرسازی و کشور گزارشی را از روند اجرای این قانون تهیه و به مجلس ارائه می‌کردند اما متاسفانه بعد از ۱۴ سال از تصویب این قانون، هنوز جوان مظلوم ایرانی برای تشکیل خانواده مشکل مسکن، تهیه تسهیلات لازم و ... را دارد.

وی خطاب به رئیس مجلس، گفت: عاجزانه به عنوان نماینده جوانان از شما می خواهم به دولت تذکر دهید تا اصل ۱۰ قانون اساسی و همچنین قانون تسهیل ازدواج را اجرا کند و گزارش آن را به مجلس ارائه کند که برای تشکیل خانواده جوانان و روند کاهشی موالید در کشور چه برنامه ای دارد.

راستینه هفشجانی بیان کرد: براساس قانون مصوب سال ۸۴ تسهیل ازدواج جوانان، وزیر کشور مکلف بوده کمیته ای با عنوان ساماندهی ازدواج جوانان متشکل از فرمانداران، ائمه جمعه و رؤسای شوراهای اسلامی شهر تشکیل دهد و همچنین وزیر کشور مکلف بوده نسبت به تهیه تسهیلات مانند تالارهای رایگان، پیگیری جهت اجرایی سازی این قانون و ... اقدامات لازم را انجام و گزارش سه ماهه و شش ماهه ای را به مجلس ارائه کند.

وی خطاب به قالیباف گفت: جوان مظلوم ایرانی با وضعیت کنونی تورم و مشکل مسکن شرایط تشکیل خانواده را از دست داده و شرمنده خود، خدا و خانواده شده است.

قالیباف، نیز در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: باید در ابتدای بحث اصل دهم را اشاره م‌ی‌کردید که برچه اساسی این اخطار را دادید.

وی تصریح کرد: قانون تسهیل ازدواج از قوانینی است که به آن توجه و اجرا نشده است و امیدواریم در حوزه نظارت به این موضوع دقت لازم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز