خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس مطرح شد؛

تذکر دلخوش درباره برگزاری آزمون برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس/ عملکرد هیأت رئیسه بازتاب‌ خوبی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۴۴۰

نماینده مردم صومعه‌سرا گفت: اینکه بخواهیم برای ۲ الی ۵ نفر مصاحبه بگذاریم، بالاخص برای آنهایی که آخر خدمتشان است و مابقی پرسنل به عبارتی ۴۰۰ نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم سرگردان کنیم، درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمد کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۳ تیرماه) در صحن علنی مجلس طی تذکر ماده ۲۲، ۲۳ و ۶۳ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در ارتباط با وضعیت اداری مجلس تذکر می‌دهم؛ چراکه جنابعالی به عنوان رئیس مجلس بر اساس ماده ۶۳ اختیار دارید و ما درباره اختیارات شما بحثی نداریم، اما آنچه امروز در مجلس مهم است، بحث دبیران و کارکنانی است که جابجا می‌شوند.

وی افزود: در کنار ماده ۶۳ آیین‌نامه داخلی مجلس که مجلس اختیاراتی به رئیس مجلس داده، ماده ۲۲ و ۲۳ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز داریم. در جاهایی احتمال دارد شأن مجلس آسیب ببیند، بنابراین نوع عملکرد هیأت رئیسه در بیرون بازتاب‌های خوبی نداشته است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برای دبیران کمیسیون‌ها امتحان و آزمون بگذارند، با شما موافق هستم اما در شرایط فعلی اولا مگر چند دبیر کمیسیون داریم که با این شرایطی که شما می‌فرمایید سازگار هستند؟ اکنون بعضی افراد ۳۳ سال است که کار می‌کنند و ۲ ماه دیگر بازنشسته می‌شوند، این که دیروز از ورود ایشان منع شد و بحث آزمون مطرح شد، ما موافقیم عدالت اجرا شود. در مجلس بیش از ۴۰۰ نیرو و پرسنل وجود دارد و همه در حال زحمت کشیدن هستند و ما یک مجلس هم بیشتر در کشور نداریم.

دلخوش افزود: اینکه ما بخواهیم برای ۲ الی ۵ نفر مصاحبه بگذاریم، بالاخص برای آنهایی که آخر خدمتشان است و مابقی پرسنل به عبارتی ۴۰۰ نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم سرگردان کنیم که مثلاً می‌خواهیم یک آزمون بگذاریم؛ خیلی از دوستان اولین دوره است که به مجلس تشریف آورده‌اند، قطعا نسبت به شما این سوالات پیش می‌آید، بنابراین اگر قرار است آزمونی گرفته شود، آنهایی که بازنشسته می‌شوند مشکلی پیش نمی‌آید، اما جو بیرون نسبت به مجلس خوب نیست. ما یک جوری به شما ارادت داریم و شما هم این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک جوری جمع کنید.

 محمدباقر قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده دارد  در پاسخ به تذکر دلخوش گفت: تذکر شما وارد نبود و در دستور نیز نیست و من نمی‌خواهم الان اینجا توضیح بدهم. خود شما تصریح داشتید که این از اختیارات رئیس است و ما هم حتماً این رعایت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم تا هم عدالت رعایت شود و هم همه ظرفیت‌هایی که در مجلس است از کارمندان داخل مجلس که این فرصت برای همه فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز